رئیس اداره جوانان و روستایی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: اردوی نشاط و امید به توانمندی در حوادث منتج می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، اسماعیل نعمتی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار اردوی «نشاط و امید» دبیران پسر کانون‌های جمعیت هلال‌احمر استان‌های شمال‌غرب، از فعالیت 2600 کانون هلال‌احمر در بخش جوانان، دانشجویی، روستایی و طلاب خبر داد و اظهار کرد: برای نخستین بار اردوهای نشاط و امید در سال‌جاری به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود. تا سال گذشته این اردوها به صورت متمرکز برگزار می‌شد و جزیره کیش و بندرانزلی برگزارکننده بودند.

 

این مسئول با اشاره به این‌که امسال این اردوها بر اساس درخواست به جوانان عضو مجمع کشوری کانون‌های دانشجویی به صورت منطقه‌ای برگزار شده است، ادامه داد: برخی از استان‌ها مسافت طولانی تا بندرانزلی داشتند، از همین‌رو اردوها امسال به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و زنجان، یکی از چهار استان میزبان برای اردوی منطقه‌ای نشاط و امید است.

 

وی افزود: فعالیت‌های تفریحی، آموزشی و تشکیلاتی در این اردو برنامه‌ریزی شده است و شرکت‌کنندگان نسبت به تبادل تجربیات خود اقدام می‌کنند تا زمینه برای نقاط قوت و رفع نقاط ضعف طی سال‌های آتی فراهم شود.

 

این مسئول افزود: در حال حاضر 800 کانون در بخش جوانان، 900 کانون در دانشجویی، 700 کانون در بخش روستایی و بیش از 200 کانون در بخش طلاب فعال است و ماهیت برنامه‌های این کانون‌ها توسط اعضا تعریف و اجرا می‌شود.

 

نعمتی تصریح کرد: این اردو شامل برنامه‌های فرهنگی و مسابقات انگیزشی است و تلاش داریم که شرکت‌کنندگان با مفاهیم بشردوستی آشنا شوند و از توانمندی‌های آن‌ها در حوادث، سوانح طبیعی و در حوزه امدادی با همکاری سازمان امداد و نجات بهره بگیریم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.