به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس زنجان، فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: برابر گزارش‌های واصله مبنی بر فروش گندم به صورت غیرمجاز در بخش مرکزی خدابنده بلافاصله عوامل پلیس امنیت عمومی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

سردار رحیم جهانبخش، افزود: در بازرسی اوراق بارنامه خودروهای تریلر این میزان گندم که کارشناسان ارزش آن را قریب ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، به دست آمد.

وی اظهار داشت: گندم قاچاق کشف و ضبط شده به سیلوهای دولتی تحویل شد و متهمان به همراه پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی و به منظور اعامل قانون به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

 کلاهبرداری تلفنی افزایش یافته است

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: یکی از جرایم مالی رایج در فضای مجازی،کلاهبرداری از طریق تماس‌های تلفنی با ترفند برنده شدن در قرعه کشی‌ها  است که این روزها افزایش یافته است. 
سرهنگ محمدعلی آدینه لو افزود: برخی افراد سودجو و کلاهبردار با برقراری تماس تلفنی با شهروندان با مطرح کردن موضوع برنده شدن در قرعه کشی‌های مختلف از آنان درخواست می‌کنند جهت دریافت جایزه نقدی خود به دستگاه عابر بانک مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه کلاهبرداران پس از کشاندن افراد پای دستگاه های خود پرداز با فریب و اغفال و با گرفتن اطلاعات کارت بانکی، حساب آنان را خالی می‌کنند اظهار داشت: برخی کلاهبرداران برای جلب اعتماد طعمه های خود در وحله نخست مقداری پول به حساب آنان واریز می‌کنند و بعد از جلب اعتماد با گرفتن اطلاعات حساب بانکی مبادرت به برداشت می کنند.
آدینه لو با بیان اینکه عنوان کردن برنده شده در قرعه کشی‌ یکی از ترفندهای کلاهبرداری است و افراد باید آگاه باشند برای دریافت وجه جایزه نیازی به رفتن به پای دستگاه‌های خودپرداز نیست از این رو توصیه می شود به چنین تماس‌های تلفنی توجه نکرده و به هیچ عنوان اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
وی افزود، پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات رسانی به عموم شهروندان و پاسخگویی به سوالات و مشکلات آنها در خصوص موضوعات و جرائم فضای مجازی است و از هموطنان درخواست می‌شود در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یا سایر راه‌های ارتباطی به پلیس فتا گزارش کنند و هشدارهای پلیس را جدی بگیرند.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.