مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: متقاضیان احداث گلخانه در زنجان بدون نوبت تسهیلات می‌گیرند.

 

بهنام اوجاقلو در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با تاکید بر سرعت‌بخشی به روند توسعه گلخانه‌ها با رفع موانع و قوانین دست و پاگیر، اظهار کرد: گسترش تولید محصولات گلخانه‌ای، گامی اساسی در مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی محسوب می‌شود و در حال حاضر، 129 واحد گلخانه‌ای در سطحی بالغ بر 34 هکتار به تولید محصولات گلخانه‌ای در استان اشتغال دارند.

 

این مسئول با اشاره به این‌که انتقال تولید محصولات سبزی و صیفی از فضای آزاد به محیط گلخانه به منظور مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: سال گذشته بالغ بر 2052 تن توت‌فرنگی و انواع سبزی و صیفی در گلخانه‌های استان زنجان تولید و به بازار عرضه شد.

 

وی همچنین با اشاره به تولید بالغ بر 30 میلیون و 549 هزار و 500 اصله نشاء و نهال طی سال گذشته در گلخانه‌های استان زنجان، افزود: امسال احداث 120 هکتار گلخانه در استان ابلاغ شده است که 50 هکتار از آن بر عهده مدیریت باغبانی سازمان و مابقی بر عهده شرکت شهرک‌های کشاورزی استان است.

 

اوجاقلو با اشاره به این‌که برای سرعت‌بخشی به روند توسعه گلخانه‌ها با رفع بسیاری از موانع و قوانین دست و پاگیر، پروسه و روند احداث گلخانه تسهیل شده است، تصریح کرد: در شیوه‌نامه جدیدی که از طرف وزیر جهادکشاورزی ابلاغ شده است، بسیاری از موانع قانونی صدور مجوز تاسیس گلخانه‌ها برداشته شده و با اجرای فرآیند جدید صدور پروانه تاسیس در استان، مدت زمان سه ماهه پیش‌بینی شده در دستورالعمل پیشین به 30 تا 40 روز کاهش پیدا کرده است.

 

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان افزود: برای تحقق سطح 50 هکتاری توسعه گلخانه‌ها طی سال‌جاری در استان، علاوه بر کاهش مدت زمان فرآیند صدور پروانه تاسیس، به دنبال سرمایه‌گذاران کلان و متقاضیان دارای عرصه‌های وسیع هستیم و در این راستا حمایت‌های همه جانبه در استان انجام می‌گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: مصرف آب در گلخانه نسبت به فضای باز حدود 10 تا 12 برابر کم‌تر است و برای حمایت از متقاضیان احداث گلخانه و سرمایه‌گذاران کلان در این حوزه، تسهیلات بدون سقف و بدون نوبت در استان زنجان اعطا می‌شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.