مدیر جهادکشاورزی شهرستان ابهر گفت: بهای کامل گندم تحویلی حداکثر ظرف مدت یک هفته به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

 

مجید قزوینیان در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با بیان اینکه در سال زراعی ۹۸ - ۹۷ سطح زیر کشت گندم آبی ۱۸۰۰ هکتار و گندم دیم 32 هزار هکتار است، اظهار کرد: ۵۴ درصد از اراضی زراعی زیر کشت دیم در سطح 16 هزار هکتار و ۱۰ درصد از اراضی زیر کشت گندم آبی در سطحی حدود ۱۸۰ هکتار برداشت شده است.

 

وی با بیان اینکه ناوگان برداشت غلات شهرستان شامل ۳۲ کمباین بومی و ۵۵ کمباین مهاجر است، ادامه داد: تاکنون یک مرکز خرید تضمینی گندم در سطح شهرستان فعال بوده که با ظرفیتی حدود 50 هزار تن اقدام به خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کرده است.

 

این مسئول با بیان اینکه این مرکز تاکنون حدود ۸۵۰۰ تن خرید داشته است، بیان کرد: قیمت پایه خرید تضمینی گندم امسال از قرار کیلویی 17 هزار ریال بوده و به ازای هر تن 150 هزار ریال نیز کرایه حمل محصول به کشاورزان پرداخت می‌شود.

 

قزوینیان با اشاره به اینکه امسال به دلیل عدم پراکنش مناسب بارندگی و سرمازدگی اردیبهشت‌ماه، میانگین عملکرد گندم دیم ۹۰۰ کیلو و گندم آبی ۵۰۰۰ کیلو در هکتار برآورد شده است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل خرید حدود 30 هزار تن گندم مازاد مصرف کشاورزان در ابهر خریداری شود و بهای کامل گندم تحویلی حداکثر ظرف مدت یک هفته به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از قاچاق گندم و بهره‌مندی بیشتر کشاورزان از منافع گندم تولیدی و کم کردن دست افراد سودجو و واسطه به کشاورزان توصیه می‌شود محصول گندم خود را به مراکز خرید دولتی گندم تحویل دهند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.