مدیرکل کمیته‌ امداد استان زنجان گفت: برای اجرای طرح نظام راهبران شغلی برنامه‌ریزی شده است.


هدایت صفری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با تاکید بر این‌که اجرای طرح راهبران شغلی به پایدارسازی اشتغال مددجویان تحت منتج می‌شود، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم کمیته‌امداد، توانمند کردن خانوارهای تحت حمایت است. طرح راهبران شغلی نیز یکی از طرح‌های حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد به شمار می‌رود و به منظور توانمندسازی مددجویان تحت حمایت اجرا می‌شود .

 

این مسئول ادامه داد: فرایند طرح‌ راهبری شغلی مواردی از جمله شناسایی و بررسی کارشناسانه طرح‌ها، برنامه‌ریزی، سازماندهی، پیاده‌سازی و در نهایت بهره‌برداری نهایی را شامل می‌شود؛ به عبارتی، در مدل خویش‌فرمایی، مددجو باید در خصوص همه فرآیندهای مربوط به مدیریت منابع مالی، بازاریابی، بازارسازی و برندسازی محصولات تولیدی فعال باشد اما در مدل رهبران شغلی، این موارد بر عهده راهبرشغلی خواهد بود و مددجو صرفا به تولید محصول خواهد پرداخت.

 

وی افزود: در این طرح، راهبر فعال اقتصادی و کارآفرینی است که در یک عرصه خاص تولیدی مشغول به فعالیت است و پس از تائید صلاحیت و اهلیت فردی و حقوقی، زمینه همکاری کمیته‌امداد با وی فراهم می‌شود؛ در واقع کمیته‌امداد از این‌ به بعد، مددجویانی که خواهان دریافت تسهیلات و ایجاد شغل هستند را به کارآفرین معرفی می‌کند و راهبر شغلی همه مراحل ایجاد اشتغال از جمله استعدادسنجی، مشاوره، انتخاب طرح، اجرای طرح و در نهایت بازاریابی محصولات را بر عهده می‌گیرد. مددجو نیز پس از دریافت تسهیلات زیر نظر راهبر شغلی اقدام به تولید محصول خواهد کرد .

 

صفری از مزیت‌های این طرح را تضمین خرید محصولات تولیدی مددجویان توسط راهبران شغلی برشمرد و تصریح کرد: در این روش، مددجویان دغدغه و نگرانی از بابت بازاریابی و فروش محصول خود را نخواهند داشت . همچنین کمیته‌امداد روی اجرای طرح نظارت دقیق دارد و صیانت از حقوق مددجویان را تضمین می‌کند.

 

مدیرکل کمیته‌امداد استان زنجان خاطرنشان کرد: تاکنون هدایت‌گران شغلی در رشته‌های فرشبافی، تولید پوشاک، کشت گیاهان دارویی و پرورش زالو شناسایی‌شده‌اند و در آینده نزدیک در قالب چند طرح در سطح استان فعالیت خود را آغازخواهند کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: از صاحبان ایده و طرح‌های خلاقانه، نو ودانش‌بنیان دعوت می‌شود که در صورت داشتن طرح‌های تضمین شده در سطح استان، به کمیته‌امداد مراجعه کنند تا پس از تائید طرح‌ها، نسبت به همکاری با آن‌ها به ‌عنوان راهبران شغلی اقدام شود .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.