معاون مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رویکرد این وزارتخانه افزایش شمار اهداکنندگان عضو در کشور بوده و در این ارتباط و با کارهای انجام گرفته طی سال‌های گذشته شمار اعضای پیوندی افزایش یافته است .


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، جمشید کرمانچی صبح امروز در حاشیه برنامه رکورد بین‌المللی بیمارستان ولیعصر زنجان در زمینه درمان سکته‌های مغزی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد بیمارستان‌های مرکز پیوندی نیز در حال افزایش است که تحقق این مهم می‌تواند شمار اهدای عضو در کشور را ارتقا داده و این خدمت بیش از گذشته ارائه شود.


معاون مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: باید به این مهم توجه داشت که هم‌اکنون تکنیک، دانش و امکانات لازم برای پیوند عضو در کشور وجود دارد و در این راستا باید فرهنگ اهدای عضو بیش از گذشته در بین جامعه نهادینه شود .


وی اضافه کرد: شاخص اهدای عضو بر مبنایی محاسبه می‌شود که این عدد ۴.۴ در کشور برقرار است که عدد خوبی را شامل می‌شود اما هدف این است که این رقم افزایش یابد که فرهنگ و زمینه تحقق این مهم نیز وجود دارد و در این خصوص آموزش‌های لازم در زمینه اهدای عضو و ترویج فرهنگ این مسئله در حال انجام است .


کرمانچی خاطرنشان کرد: این وزارتخانه برای ارتقای شاخص اهدای عضو در کشورمان در بیشتر استان‌های بزرگ و دانشگاه‌های تیپ یک، کار پیوند اعضا در حال فعالیت بوده و به لحاظ تیم پیوندی نیز متخصصان مجرب تربیت شده و داروهای مورد نیاز نیز وجود دارد و در این زمینه جزو کشورهای شاخص منطقه هستیم .


وی یادآور شد: این وزارتخانه در ارتباط با بیمارهای اصلی از قبیل سکته‌های مغزی، قلبی، تالاسمی و درمان‌های لازم را مورد توجه قرار داده و این مهم نیز انجام خواهد گرفت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.