رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از افزایش 25 درصدی شهریه مهدکودک‌ها خبر داد.

 

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: تعیین شهریه مهدکودک‌ها به وسیله تجزیه و تحلیل شهریه‌های پیشنهادی در کمیته کشوری تعیین شهریه مشخص و توسط  سازمان بهزیستی به مهدکودک ها ابلاغ می‌شود.

 

این مسئول ادامه داد: شهریه معین‌شده شهریه پایه بوده و براساس درجه‌بندی و ارتقا کیفیت خدمات مهد کودک‌ها تعیین شده است و پس از بررسی‌هایی که به اداره‌کل بهزیستی استان انجام شد، افزایش 25 درصد شهریه با توجه به کیفیت ارائه خدمات مهدهای کودک، پیش‌بینی شد.

 

وی با اشاره به تصویب افزایش 25 درصدی شهریه مهدهای کودک در ستاد تنظیم بازار استان، افزود: واحدهای تولیدی، مدارس غیرانتفاعی، مهدکودک‌ها می‌بایست قبل از افزایش هرگونه قیمت محصولات و خدمات خود درخواست خود مبنی بر افزایش قیمت را به کارگروه‌های تنظیم بازار استان ارائه و پس از تصویب اجرایی کنند و در صورت عدم رعایت، موارد تخلف جهت رسیدگی و صدور رای به اداره‌کل تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

 

فغفوری تصریح کرد : مصرف‌کنندگان باید نسبت به حقوق خود اطلاعات لازم را داشته باشند همچنین مصرف‌کنندگان که بازار کالا و خدمات را شکل می‌دهند، اگر از ابزارها و حمایت‌های لازم حقوقی برخوردار باشند، می‌‌توانند با انتخاب صحیح، تولیدات و خدماتی که به هر ترتیب استانداردهای لازم‌ را ندارند، از صحنه بازار حذف کنند و رقابت هرچه بیشتر را در میان عرضه‌‌کنندگان کالا و خدمات برای ارائه محصولات بهتر فراهم آورند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، یادآور شد: شهریه ابلاغی همراه با فرم قرارداد فی مابین اولیا کودکان با مهد کودک و در راستای حمایت از والدین و مهدهای کودک و اطلاع طرفین از تعهدات و خدمات تنظیم شده و تکمیل آن در هنگام ثبت نام کودک الزامی است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: والدین توجه داشته باشند که افرادی که پیش از تصویب این مصوبه در ستاد تنظیم بازار کودکان خود را در مهدهای کودک ثبت‌نام کرده‌اند نیز مشمول این افزایش 25 درصدی شده و نباید بیش از میزان تعیین‌شده، شهریه پرداخت کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.