نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: ملتی که از ریشه خود مطلع و احساس هویت کند، تحت سلطه نمی‌رود.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، آیت‌الله علی خاتمی صبح امروز در آیین افتتاح نخستین واحد استانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در جهاددانشگاهی زنجان، اظهار کرد: اولین قدم استعمارگران وقتی وارد هر کشوری می‌شوند، مورد هجوم قرار دادن فرهنگ آن کشور است و اینکه بین ملت و ریشه تاریخی فاصله بیندازند ولی ملتی که از ریشه خود مطلع باشد و احساس هویت کند، تحت سلطه نمی‌رود.

 

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب، دشمن در این رابطه تلاش کرد و نمی‌توان گفت که اصلا موفق نبوده است. ما هویت تاریخی طولانی داریم‌، مدنیت در کشور سابقه 8000 ساله دارد و 1400 سال فرهنگ دینی غنای بیشتری به فرهنگ شرقی ما بخشیده است.


 

امام جمعه زنجان افزود: حال دو راه داریم، یکی اینکه به دنیا بگوییم بایستد که امکان‌پذیر نیست و راه دوم اینکه راه میانبر را برویم تا به دنیا برسیم. راه میانبر نیز آموختن رشته‌های جدید و علوم دانش‌بنیان است که توام با جهاد باشد.

 

آیت‌الله خاتمی در ادامه با تاکید بر اینکه ضرورت ایجاد کرد که در دانش هسته‌ای و نظامی مقتدر شدیم، تصریح کرد: ایران استعدادهای لایق و توانمندی دارد و این مسئله در بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است. مخاطب اولیه بیانیه نیز دانشمندان و جوانان هستند و این در حالی است که ضریب هوشی جوانان ما از میانگین دنیا پایین‌تر نیست.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه جمعیت جوان خوبی داریم و با این نشاط شوری ایجاد شده است، یادآور شد: جنگ امروز، جنگ اراده‌ها است و دشمن با همه توان خود به میدان آمده است. طی چهل سال گذشته آمریکا توسط ایران تحقیر شده است؛ چراکه شعار مرگ بر آمریکا منحصر به ایران نیست و در حیاط خلوت خود آمریکا بر زبان‌ها جاری شده است. تحلیل‌های کاخ سفید نشان از سردرگمی دارد و سفیر انگلیس اذعان کرده که سیاست‌های ترامپ قدرت آمریکا را زیر سئوال برده است.


 

وی با تاکید بر اینکه جنگ اراده‌ها باید توسط جوانان ادامه پیدا کند، یادآور شد: در راه‌اندازی پارک علم و فناوری آخرین استان بودیم ولی خوش درخشیدیم و حال حاضر شاهد افتتاح این مرکز هستیم. صنایع فرهنگی ظاهرا خیلی پول‌آور نیست ولی ماندگار و مهم است.

 

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: آنچه از دست‌مان برمی‌ آمد انجام دادیم و حال آینده برای شما جوانان است. شما توانمند هستید و جهش خوبی در کشور ایجاد شده است. کاستی‌ها قابل چشم‌پوشی نیست ولی همه با هم برای ساختن ایرانی آزاد و آباد تلاش می‌کنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.