مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، با بیان اینکه سال زراعی جاری 285 هزار هکتار از اراضی دیم و 18 هزار هکتار از اراضی آبی استان به زیر کشت گندم رفته است، تصریح کرد: امسال برداشت گندم از اوایل تیر ماه در استان آغاز شده و میزان برداشت تاکنون به 40 هزار تن رسیده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، حسین عامری از پیش‌بینی برداشت بالغ بر 460 هزار تن و خرید حدود 407 هزار تن گندم در استان زنجان خبر داد و یادآور شد: سال گذشته بیش از 510 هزار تن محصول گندم از حدود 300 هزار هکتار از گندم‌زارهای استان برداشت شد و از این میزان محصول تولیدی بالغ بر 455 هزار تن به ارزش حدود 6 هزار میلیارد ریال توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان با نمایندگی از دولت خریداری شد.

وی تصریح کرد: عملکرد بسیار مطلوب استان در تولید و خرید گندم از کشاورزان در سال گذشته سبب شد استان زنجان ضمن قرارگیری در بین 9 استان برتر تولیدکننده گندم کشور، از نظر نرخ رشد تولید محصول در مقایسه با سال زراعی قبل نیز موفق به احراز رتبه دوم کشوری شود.

عامری در پایان بیان داشت: محصول جو نیز هم‌اکنون از سطح 35 هزار هکتار از اراضی زراعی استان در حال برداشت است و پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر 65 هزار تن جو از این سطح برداشت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.