مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: 16 مزرعه استخراج بیت‌کوین در زنجان با مصرف 4 مگاوات استخراج شد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، علیرضا علیزاده صبح امروز در نشست خبری، با تاکید بر فرهنگ‌سازی مصرف برق، اظهار کرد: اگر از سال گذشته تاکنون فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف برق با همکاری رسانه‌ها اتفاق نمی‌افتاد، مشکلاتی برای تامین برق کشور به وجود می‌آمد و در اینجا است که نقش رسانه اهمیت بالایی پیدا می‌کند.

 

این مسئول ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیش از 446 هزار مشترک و فروش 3 میلیون و 400 هزار مگاوات سالانه با طول شبکه 14 هزار کیلومتر و 10 هزار دستگاه ترانس، انرژی را در سطح استان توزیع می‌کند که صد درصد جمعیت شهری و99.5 درصد جمعیت روستایی بالای 10 خانوار، به شبکه برق متصل هستند.

 

وی با اشاره به مصرف بالای انرژی توسط بخش مولد، افزود: عمده مصرف برق در استان زنجان برق صنعتی و کشاورزی است به طوری که ۵۲ درصد برق مصرفی در بخش صنعتی و 21 درصد در بخش کشاورزی است که این مهم ارزش افزوده و تولید ثروت و درآمد برای استان است.

 

علیزاده با اشاره به رشد 7 درصدی سالانه مصرف برق، تصریح کرد: استان زنجان جزو ۱۰ استان برتر در مدیریت برق و پیک‌زدایی بوده که مشارکت مردم در رسیدن به این مهم موثر بوده است و باید توجه داشت که امسال برنامه‌های پاسخگویی بار در دو محور انجام می‌شود که این برنامه‌ها تشویق‌محور و قیمت‌محور است .

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به شناسایی مزارع بیت‌کوین، یادآور شد: بیت‌کوین موضوع امروز نیست، نوسانات نرخ دلار و فاصله زیاد قیمت آن نسبت به ریال موجب شده ایران جزو کشورهایی باشد که عده‌ای بخواهند از این روش سود بیشتری به جیب بزنند .

 

وی عنوان کرد: ارزان بودن انرژی برق نیز یکی از عوامل مهم گرایش به استخراج ارز دیجیتالی است که از سال گذشته تاکنون با افزایش نرخ دلار و ارزان بودن انرژی برق، استخراج ارز دیجیتالی طرفداران بیشتری در کشور پیدا کرده است .

 

این مسئول با بیان اینکه استان زنجان بزرگترین استخراج‌کننده ارز دیجیتالی (بیت‌کوین) در کشور نیست، گفت: کل میزان بار مصرفی کشف شده در این خصوص حدود چهار مگاوات است که این میزان کمتر از مصرف فقط یکی از کارخانه‌های صنایع روی در زنجان است و از ماه‌های گذشته درصدد شناسایی و کشف مزارع استخراج بیت کوین هستیم و در این مدت ۱۶ مورد اساسی و درشت از این مزارع شناسایی شده است .

 

علیزاده خاطرنشان کرد: اقدام قانونی برابر آئین‌نامه در این خصوص انجام شده است که بنابه پیشنهاد وزارت نیرو به هیئت‌وزیران، نرخ ارزهای دیجیتالی با قیمت برق صادارتی محاسبه شود که اگر در این هیئت تصویب و اجرا شود بازدارندگی ویژه‌ای خواهد داشت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.