چهارمین جشنواره تئاتر و موسیقی کودکان بچه‌های ایران «ایل» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و موسسه تئاتر ازاد بهاران و انجمن موسیقی استان زنجان تیرماه امسال در این استان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و موسسه تئاتر آزاد بهاران با مشارکت و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان، حوزه هنری و انجمن موسیقی استان زنجان چهارمین جشنواره ائل را برگزار می کند.

این جشنواره با هدف ایجاد نشاط و شادابی در جامعه و توجه به نیازهای اجتماعی مبتنی بر شادی همگانی، آموزش اصول شهروندی با رویکرد خانواده و کودک و با محوریت تئاتر و موسیقی کودکان برگزار می شود.

جشنواره در بخش‌های تئاتر کودک، موسیقی کودکان، بخش پژوهش، نمایش‌های خلاق و گریم و چهره پردازی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

بخش تئاتر کودک با محور نمایش های صحنه ای(زنده) و عروسکی، بخش موسیقی کودکان با محور تک نوازی و گروه نوازی، بخش پژوهش با محور نغمه های کودکان مانند لالایی ها و آواها مورد استفاده در بازی های کودکان و بررسی آموزش موسیقی کودکان براساس موسیقی بومی- محلی یا موسیقی دستگاهی ایرانی، بخش نمایش های خلاق با محوریت گروه‌های هنری مهدهای کودک و دبستان‌ها ویژه کودکان 6 تا 11 ساله و بخش گریم و چهره پردازی کودکان و نوجوانان با محوریت گریم کودک و کارگاه های آموزشی برگزار می شود.

در مقرارات مربوط به جشنواره آمده است، جشنواره تئاتر ائل در این دوره پذیرای آن دسته از گروه های نمایش صحنه ای و خیابانی خواهد بود که در تولید تئانر کودک سابقه قابل توجهی دارند و در شهر و محل خود اجراهای عمومی منظم داشته اند؛ جشنواره به مدت 10 روز در شهر زنجان برگزار خواهد شد و هریک از گروه های پذیرفته شده طبق جدول جشنواره اجرای عمومی خواهند داشت.

همچنین تاکید شده است 40 درصد از فروش بلیط نمایش به گروه ها تعلق خواهد گرفت؛ به گروه های پذیرفته شده در جشنواره براساس نظر کارشناسی ستاد جشنواره کمک هزینه پرداخت می شود، دبیرخانه حشنواره مسئولیتی در قبال ایاب و ذهاب و تامین دکوریل لوازم صحنه ندارد.

در آیین اختتانیه جشنواره 3 کار برتر گروهی انتخاب می شود و به هر گروه برتر تندیس جشنواره و هدیه نقدی به همراه لوح شرکت در جشنواره اهدا خواهد شد؛ هر گروه فقط در یک بخش می تواند شرکت نماید و تعداد اعضای گروه دست بالا 6 نفر می تواند باشد؛ شرکت در جشنواره به منزله پذیرفتن تمام مقرارات جشنواره است.

مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره تئاتر ائل 20 خرداد ماه سال جاری، اعلام نتایج بازبینی 25 خرداد امسال و زمان برگزاری جشنواره 12 تا 22 تیرماه سال 98 اعلام شده است.

نشانی دبیرخانه جشنواره زنجان، چهارراه سعدی، نرسیده به میدان دروازه رشت، ساختمان عارف، پلاک 127 ،واحد 4 اعلام شده است؛ همچنین شماره تماس بخش تئاتر 09190619055 و شماره تماس بخش موسیقی 09919467800 و شماره تماس بخش گریم 09100248194 می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.