مدیرعامل شرکت سپندار از اجرای طرح پرداخت الکترونیکی عوارض در ۱۰ آزادراه کشور خبر داد و گفت: در مرحله اول این طرح در آزادراه های تهران-ساوه، تهران-قم، کرج- قزوین و قزوین- زنجان در حال اجراست.

به گزارش ایلنا از زنجان، سهیل مظلوم امروز در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی اظهار کرد: شرکت سپندار با هدف پروژه تغییر در سازوکار  پرداخت نقدی آزاد راه ها و تبدیل آن به الکترونیکی فعالیت می کند.

مدیرعامل شرکت سپندار ادامه داد: با راه اندازی سامانه آنی رو خودروهای تردد کننده در آزادراه های کشور به طور خودکار شناسایی شده و مبلغ عوارض با رو ش های متنوع قبل حین یا بعد از تردد قابل پرداخت است.

وی با بیان اینکه این طرح در مرحله اول در آزادراه های تهران-ساوه، تهران-قم، کرج- قزوین و قزوین- زنجان اجرا می شود، افزود: روش های پرداخت این عوارض به صورت اپلیکیشن، کسر مستقیم از حساب بانکی، تگ، کددستوری، خودپرداز مجتمع های بین راهی، کارتخوان و پرداخت سازمانی پیش بینی شده است.

مظلوم با اشاره به اینکه در راستای پرداخت الکترونیکی عوارضی در آزادراه ها با 9 بانک به توافق رسیده ایم، گفت: 20 پنجره واحد اطلاع رسانی در این چهار عوارضی نصب خواهد شد که اطلاعات لازم را در اختیار افراد قرار خواهد داد.

وی به عکسبرداری دوربین ها از پلاک ماشین ها در طول عوارضی ها اشاره کرد و گفت: اگر خودرویی از پرداخت عوارض خودداری کند پلاک خودرو در سامانه ثبت می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت سپندار حجم پرداخت در روزهای اولیه در حد 2 درصد بود ولی در حاضر به 50 درصد رسیده است و پیش بینی می شود این رقم تا 90 درصد هم برسد.

مظلوم با یادآوری اینکه مدیریت صحیح ترافیک با مشوق های مالی که اعمال شده است در این طرح فراهم است، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از نیروهایی که در عوارضی فعالیت می کنند با الکترونیکی شدن پرداخت عوارض آزادراه ها در بخش های پیش بینی شده شرکت سپندار ساماندهی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 350 نفر نیروی آزادراهی در این عوارضی ها مشغول خدمت هستند، تصریح کرد: با احتساب نیروهای بازنشسته این بخش ها 110 نفر در بخش های سپندار به کار گرفته می شوند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان هم در سخنانی با اشاره به اینکه اخذ الکترونیکی عوارض آزاد راه زنجان – قزوین از 28 اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، ادامه داد: در ابتدای کار مشکلاتی در این طرح وجود دارد که در حال حاضر حل شده است.

عبدالحسین علی اکبری به استقبال عموم از این طرح اشاره کرد و گفت: پرداخت الکترونیکی عوارضی در آزاد راه زنجان – تبریز هم از خرداد ماه امسال آغاز می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.