به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره کل امور مالیاتی استان زنجان، خدابخش مرادی نافچی در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل امور مالیاتی استان با اشاره به حساسیت و سختی‌های کار در اداره‌های امور مالیاتی، اظهار داشت: کار وصول مالیات، بسیار حساس و خطیر است چرا که همزمان دقت و مردمداری از الزامات کارکنان این سازمان محسوب می شود.
وی ضمن تاکید بر وصول مالیات بر مبنای عدالت در استان، تصریح کرد: در حال حاضر، فرار مالیاتی از معضلات اقتصادی کشور است که منافع ملی را تهدید می‌کند و برخورد جدی با فرار مالیاتی با اولویت دانه‌درشت‌ها باید از سیاست‌های امور مالیاتی باشد.
مرادی نافچی، پیرامون اهمیت نظام مالیاتی و ترویج فرهنگ آن در جامعه، خاطرنشان کرد: فرهنگ مالیاتی، یکی از نتایج فرهنگ اقتصادی است که شامل طرز تلقی، واکنش و بینش در برابر سازوکار مالیاتی است.
این مسئوال افزود: فرهنگ مالیاتی با کار تبلیغاتی صِرف، ایجاد نمی‌شود بلکه باید برای رسیدن به این هدف ضمن محسوس کردن خدمات، مالیات را در جامعه و نزد قشرهای گوناگون مردم با مکانیزم‌هایی از جمله شفافیت نحوه مصرف مالیات، به یک باور تبدیل کرد.
معاون استاندار زنجان، ضمن تاکید بر ارتقای وضع موجود، تاکید کرد: حمایت از واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی واحدها از سیاست‌های پیش روی دولت در سال رونق تولید است.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.