اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به مناسبت میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) ، همزمان با دهه کرامت دومین جشنواره داستان‌‌نویسی رضوی را به زبان ترکی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، همزمان با دهه کرامت امسال، زنجان میزبان دومین جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی خواهد بود.

فراخوان این جشنواره منتشر شده که در آن هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی از رهگذر داستان‌نویسی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی، گرامیداشت تولید کنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی، رضوی عنوان شده است.

این جشنواره در رده‌های سنی زیر 15 سال، 15 تا 29 سال و بالای 29 سال و در محورهای سبک زندگی و سیره زندگی امام رضا (ع)، تعالیم و آموزه‌های رضوی با رویکرد کار و تلاش، رونق تولید و خدمت‌رسانی، آثار هجرت امام رضا (ع) به ایران، خاندان اصحاب و یاران امام رضا (ع)، فرهنگ زیارت، امام رضا (ع)، خانواده کودکان و نوجوانان خواهد بود.

بخش‌های این جشنواره نیز شامل داستان بلند و رمان، داستان کوتاه، داستانک است و هر نویسنده مجاز به ارسال 3 اثر به جشنواره بوده و داستان‌ها باید مطابق با اصول و موازین داستان‌نویسی باشد.

داستان‌هایی که خارج از موضوع جشنواره باشد مورد پذیرش واقع نمی‌شود، همچنین مالکیت اثر باید متعلق به شرکت کننده باشد.

نوآوری در انتخاب موضوع و خلق داستان در اولویت بوده و عضویت در سایت و تکمیل مشخصات الزامی است و همچنین دبیرخانه جشنواره مجاز به چاپ و نشر آثار به صورت مکتوب، الکترونیکی و یا در فضای مجازی است.

جوایز در نظر گرفته شده برای این جشنواره نیز در بخش داستان بلند و رمان لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 25 میلیون ریال برای نفر اول، لوح تقدیر و جایزه نقدی 18 و 12 میلیون ریالی به ترتیب برای نفر دوم و سوم است.

همچنین در بخش داستان کوتاه نیز جایزه نفر اول تندیس جشنواره و جایزه نقدی 10 میلیون ریالی و نفر دوم و سوم نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی به میزان 8 و 5 میلیون ریال است.

در بخش داستانک نیز جایزه نفر اول تندیس، لوح جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 5 میلیون ریال و جوایز نفرات دوم و سوم نیز به ترتیب لوح تقدیر و جایزه نقدی به میزان 3 و 2 میلیون ریال است.

آخرین مهلت ارسال به این جشنواره تا یکم تیرماه اعلام شده و داوری و اعلام نتایج نیز در 15 تیرماه خواهد بود و مراسم اختتامیه در 20 تیرماه برگزار می‌شود.

این جشنواره با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی امام رضا (ع)، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

ارسال آثار به جشنواره نیز از طریق سایت http://zajan.farhang.gov.ir  انجام و ثبت‌نام الکترونیکی نیز از طریق آدرس portal-shamstoos.ir و زنجان میدان استقلال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان «دبیرخانه جشنواره رضوی» انجام می‌شود

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.