مسعود خلیلی روز چهارشنبه در مجمع انتخابات رئیس هیات سوارکاری استان زنجان، افزود: تعداد باشگاه های سوارکاری در کشور رو به افزایش بوده و با اقبال عمومی مواجه شده است.
وی اظهار داشت: سوارکاری ورزشی با نشاط و پویا بوده و سخت افزار آن برای رشد و ارتقاء بیشتر، فراهم شده است و فعالان در این عرصه باید تلاش بیشتری را در این حوزه داشته باشند.
خلیلی افزود: امسال به لحاظ اقتصادی شرایط خاص و ویژه بر کشور حاکم است و با توجه به اینکه خرید، فروش و نگهداری اسب نیز پایه اقتصادی دارد بنابراین باید وقت بیشتری گذاشت و تلاش وافری کرد تا مشکلات موجود بر سر راه این رشته ورزشی و صنعت اسب به حداقل برسد.
رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: امروز حاشیه های ورزش کشور بیشتر از متن آن است و متاسفانه بیشترین انرژی ها، صرف حاشیه می شود که خوب نیست.
خلیلی افزود: ورزش سوارکاری نیز در برخی از استان ها با این مشکل مواجه است هرچند که این افراد به اهدف موردنظر خود نمی رسند اما با این وجود انرژی ها را به سمت حاشیه ها سوق می دهد.
وی به اهمیت تشکیل کمیته ها در هیات های استانی اشاره کرد و افزود: کمیته ها در واقع ابزار اجرایی در فدراسیون ها و هیات های محسوب می شوند که باید مورد توجه جدی قرار گیرند.
خلیلی با اشاره به اینکه پارسال 60 میلیارد ریال جایزه در ورزش سوارکاری اهدا شد ادامه داد: این رشته ورزشی کشور از وجود پتانسیل، استعداد و اسب، برخوردار است و به همین خاطر نیز روز به روز پویاتر و فعال تر می شود.
وی، سرمایه گذاری در صنعت اسب را مهم خواند و تصریح کرد: صنعت اسب در ایجاد اشتغال نیز سهم و نقش دارد و باید از نیروهای جوان و پرانرژی در این صنعت بهره بیشتری گرفت.
رئیس فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه مسابقات موجب احیاء ورزش می شود به برگزاری مسابقات سوارکاری غرب کشور اشاره کرد و گفت: در نظر است این رقابت ها که به نوعی لیگ بوده و اما وسیعتر از آن است به میزبانی استان زنجان برگزار شود.
به گزارش ایرنا، در این مجمع انتخابات، محمدضا رجبی خمسه، با کسب 11 رای به مدت چهار سال، سکان هدایت هیات سوارکاری استان زنجان را بر عهده گرفت.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.