علیرضا جزء قاسمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته در استان زنجان بیش از 32 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرهای تحت پوشش شرکت آبفا اجرا شد.
به گفته وی، این میزان در سال 96، 17.5کیلومتر بود که سال گذشته این شبکه فاضلاب استان زنجان به 2 برابر رشد رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: ایجاد تاسیسات فاضلاب شهری زنجان با هدف حفاظت از منابع آب، خاک و تامین بهداشت و سلامت جامعه در دست انجام است.
جزء قاسمی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین پارامترهای جوامع توسعه یافته داشتن سیستم جمع آوری و انتقال فاضلاب به تصفیه خانه است که به علت فواید بسیار اهمیت ویژه ای دارد.
وی یادآوری کرد: از فواید سیستم های مدرن جمع آوری فاضلاب جلوگیری از آلودگی منابع آب سطحی، زیرزمینی و خاک، ارتقای سطح بهداشت جامعه و کاهش بیماری های ناشی از آلودگی آب، نیل به توسعه پایدار حفاظت از محیط زیست و افزایش سطح رفاه عمومی جامعه است.
به گفته این مسئول، با توجه به خشکسالی ها و بحران آب اهمیت سیستم های مدرن جمع آوری و تصفیه فاضلاب بیش از گذشته اهمیت پیدا می کند و استفاده مجدد از منابع آب موجود و بازچرخانی آن نیز امکان پذیر است.
جزء قاسمی تاکید کرد: دفع سنتی فاضلاب با روش تخلیه در چاه های جذبی و رهاسازی در محیط زیان های جبران ناپذیری به همراه دارد که با ته نشین شدن آلودگی ناشی از فاضلاب در پوسته خاک نظم بیولوژیکی طبیعت به مخاطره افتاده و منابع آب زیر زمینی آلوده می شود.
وی با بیان اینکه در استان زنجان شهرهای ابهر، دندی، ماهنشان و زنجان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته اند، افزود: این عملیات در شهر خرمدره در دست اجراست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: در حال حاضر شهرهای آببر، چورزق، گرماب و خدابنده فاقد شبکه فاضلاب هستند که اجرای آن نیازمند تامین اعتبار است.
به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمار هفت هزار و 771 فقره انشعاب فاضلاب در استان زنجان وجود دارد.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.