سجاد خانمرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون شهر زنجان با احتساب پارکهای جنگلی و پارکهای شهری 612 هکتار فضای سبز دارد که این رقم با احتساب این مناطق رقم بالایی را شامل می شود.
وی اظهار داشت: بر این مبنا شهرداری زنجان توزیع عادلانه خدمات در مناطق مختلف شهر بویژه مناطق کم برخوردار را مورد توجه قرار داده که طی سالهای گذشته پارکهای بیشتری را احداث کرده و این سازمان بر حسب نیاز نیز امسال نیز این کار را انجام می دهد.
این مسئول ادامه داد: امسال 30 هکتاری فضای سبز شهری در نظر گرفته شده که اغلب در شهرک های اقماری، نظیر پونک و گلشهر کاظمیه ایجاد می شود که با اتمام آنها بهره مندی ساکنان را بیش از گذشته فراهم می کند.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر سرانه فضای سبز شهر زنجان 14.2 دهم مترمربع است که این میزان در سطح کشور12.1 مترمربع اعلام شده و می توان گفت وضعیت خوبی در این زمنیه وجود دارد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای شهری شهرداری زنجان ادامه داد: بنابراین شهرداری های مناطق زنجان نیز موظف شده اند، در مناطق خود 10 هکتار فضای سبز شهری ایجاد کنند و این مهم در راستای رضایتمندی مردم و مخاطبان است.
خانمرادی افزود: فضای سبز، شهری علاوه بر مسائل زیست محیطی در زینت شهری نیز تاثیر گذار بوده و از اهمیت ویژه و مهمی برخوردار است.
وی اظهار داشت: کشت چمن به آب فراوانی نیاز دارد و این سازمان برای بهره گیری از شیوه های دیگر استفاده آن را از 80 به 20 درصد در سال گذشته کاهش داد و گیاهان پوششی را مد نظر قرار داده است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای شهری شهرداری زنجان ادامه داد: گیاهان پوششی در مقایسه با چمن هزینه ای در حدود پنج تا هفت برابری را در بر می گیرد که این مهم در پارک ها و فاضای سبز شهری مورد استفاده قرار می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به بارش های مناسب کم آبی فضای سبز شهری نیز بطرف شده است و بطور معمول فصل آبیاری نیز از اواخر اردیبهشت آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان با سه منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.