به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در شورای همیاری شهرداری های استان افزود: هم اکنون این سازمان در استان با وضعیت کنونی مشکلات اساسی دارد و همه باید در راستای رفع مسائل ایجاد شده گام بردارند.
وی اظهار داشت: این سازمان به لحاظ درآمدی مشکل اساسی داشته و علاوه بر آن نیروی انسانی مازاد دارد که همفکری و ارائه راهکارهای موثر می تواند امیدواری های را بوجود اورد.
استاندار زنجان ادامه داد: این در حالی است از طریق درآمدهای انجام گرفته نیز باید سه میلیارد و 800 میلیون تومان به حقوق اختصاص یابد و می توان گفت بسیاری از عدم پیشرفت کارها به دلیل بروز چنین مسائلی است.
وی اضافه کرد: براین اساس می توان با سه زیر مجموعه فعال کنونی همیاری شهرداری زنجان اشکالات کنونی انها را برطرف کرد و تا زمانی که این کار انجام نشود، مشکلات پابرجاست.
حقیقی افزود: پیشنهاد می شود احیای جلسات، بررسی مشکلات مجموعه های فعال همیاری شهرداری ها در دستورکار قرار گیرد و موارد احیا سازمان همیاری نیز مورد توجه جدی باشد.
وی اظهار داشت: در ارتباط با نیروی انسانی این سازمان نیز باید تجدید نظرها لازم انجام گیرد و این به معنای ایجاد افزایش مشکلات مضاعف تری نیست.
استاندار زنجان ادامه داد: طی امسال به مدیران دستگاههای اجرایی استان اعلام شده تا نقشه راه فعالیت های خود را به استانداری اعلام کنند که در نهایت مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
حقیقی افزود: طولانی بودن برگزاری چنین جلساتی موجب می شود که موضوعات زیادی برای مطرح کردن آن در جلسه انباشته شود و به نوبه خود امکان اظهارات و ایده های مختلف را به حداقل می رساند.
وی اظهار داشت: بر این اساس در چنین جلسه هایی باید تمامی شهرداران نظرات خود را با هدف رفع اشکالات و مشکلات بوجود آمده بیان کنند و بصورت منظم هر 2 ماه یکبار برگزار شود.
حقیقی افزود: برخی کارهای به ظاهر کم اهمیت انباشتگی ایجاد می کند و در همیاری شهرداری ها بابد به دنبال جذب سرمایه گذار بود تا زمینه جهش و اثر پذیری لازم فراهم شود.
وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره بین المللی غذای اکو فرصت مناسبی برای حضور سازمان همیاری در این حوزه بود و یا می توان از تجارب دیگر سازمان های موفق سطح کشور برای پیشیرد کارها استفاده کرد.
استاندار زنجان ادامه داد: تبادل نظر و با برگزاری جلسات مستمر و منظم در دوره زمانی مشخص می توان بسیاری از مشکلات همیاری شهرداری ها را برطرف کرد که این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی اظهار داشت: سازمان همیاری شهرداری زنجان به دلیل بروز مسائل مختلفی بدهی 51 میلیاد تومانی دارد و عدم افزایش این مساله و کاهش چند میلیاردی ان نقطه مثبتی تلقی می شود.
حقیقی افزود: برای تحقق برنامه ها و موفقیت برنامه های سازمان همیاری شهرداری ها باید از ظرفیت های دهیاران و شوراهای اسلامی استفاده کرد که در شتاب بخشی به کارها تاثیرگذار هستند.
وی خاطر نشان کرد: طی برنامه ریزی انجام گرفته موضوع پسماندهای دپو شده شهر زنجان امسال تعیین و تکلیف می شوند و در صورت آمادگی ها ی شهرداران مناطق این مهم تسریع می شود.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.