به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان از همراهی مدیران استان برای مقابله با کاهش خسارات ناشی از سیل قدردانی کرد و افزود: از روز نخست عید نوروز هیچ یک از مدیران استان و اعضای شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران، استان را ترک نکردند.
وی ادامه داد: معاونان استاندار و فرمانداران شهرستان ها با حضور شبانه روزی خود در مناطق مختلف استان، شرایط را به خوبی رصد کردند و هر جا ایرادی مشاهده شد اقدامات لازم برای حل آن در دستور کار قرار گرفت.
استاندار زنجان گفت: در نتیجه رصد وضعیت و شرایط، با اقدام به موقع در سلطانیه و ایجاد انحراف در مسیر سیل، از ورود سیل به شهر و بروز حادثه جلوگیری شد.
وی با بیان اینکه مردم اگر حضور مدیران را ببینند آرامش پیدا می کنند، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی به موقع و صحیح را مدیون رسانه ها به ویژه صداو سیما در استان هستیم.
حقیقی از ارسال کمک های مردمی از استان زنجان به سیل زدگان استانهای گلستان، لرستان و ایلام خبر داد و گفت: این کمک ها که تا کنون 720 میلیون تومان به صورت نقدی و 4 میلیارد و 700 میلیون تومان به صورت غیر نقدی بوده، در 6 مرحله به استان ها سیل زده ارسال شده است.
وی با بیان اینکه از فردا /دوشنبه/ جمع آوری و ارسال کمک ها برای استان خوزستان در زنجان آغاز می شود، اظهار داشت: در کنار کمک های مردمی، تا کنون 55 تیم امداد و نجات و 40 دستگاه ماشین آلات راهداری برای امداد رسانی به مناطق سیل زده کشور اعزام شده اند.
حقیقی اضافه کرد: سپاه استان زنجان نیز تا کنون 30 قلم لوازم منزل، 15 دستگاه خودرو و ماشین آلات، آشپزخانه و نانوایی سیار، 160 میلیون تومان کمک نقدی و شماری از گروه های جهادی و جامعه پزشکی را برای امداد رسانی به مناطق سیل زده کشور گسیل داشته است.
وی از فعال کردن ستاد اربعین استان برای برپایی موکب ها در مناطق سیل زده کشور خبر داد و گفت: هماهنگی ها در این خصوص دراستان انجام شده است.
استاندار زنجان با بیان اینکه در شرایط بحران باید در ارائه آمار به مردم صادق باشیم، افزود: همه کسانی که در استان در اثر سیل متحمل خسارت شدند، خساراتشان جبران می شود به غیر از کسانی که به حریم رودخانه ها تجاوز و در این محدوده ها اقدام به ساخت و ساز کرده اند.

** ماندگاری گردشگران در زنجان به حدود 48 ساعت رسیده است
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود از بازدید بیش از 574 هزار نفری مسافران از جاذبه های گردشگری استان در نوروز امسال خبر داد و گفت: میزان ماندگاری مسافران در استان موضوع مهمی است که باید برای افزایش آن تلاش کنیم چرا که اقامت زیر 48 ساعت گردشگران صرفه اقتصادی برای یک مقصد گردشگری ندارد.
حقیقی افزود: با برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده در زمان حاضر میزان ماندگاری گردشگران در گنبد سلطانیه از 2 ساعت به 5 ساعت و در بنا و موزه رختشویخانه از یک ساعت و 20 دقیقه به بیش از 3 ساعت رسیده است.
وی با بیان اینکه ماندگاری گردشگران در استان هم اکنون به حدود 48 ساعت رسیده است، اظهار داشت: طی ایام نوروز بیش از 12 میلیون تردد در جاده های استان زنجان ثبت شده است که این میزان با میزان بزرگراه های استان تناسبی ندارد چرا که معنی اش این است زنجان که 2.4 درصد حجم ترددهای کشور را به خود اختصاص داده، باید دست کم 2 درصد بزرگراه های کشور نیز در محدوده این استان باشد که چنین نیست.
حقیقی گفت: با توجه به حجم ترددهای انجام شده در زنجان، 320 کیلومتر بزرگراه باید در این استان وجود داشته باشد ولی اکنون بزرگراه های استان یک چهارم این میزان است.
استاندار زنجان از اعزام 4 هزار نفر از این استان به اردوی راهیان نور در ایام تعطیلات نوروز امسال خبر داد و گفت: با تدابیر انجام شده این اعزام ها بدون حادثه خاصی انجام شد.

** ستاد عملیاتی کردن شعار سال در استان تشکیل می شود
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به نام گذاری سال 98 به عنوان ' رونق تولید' از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: ستادی به منظور عملیاتی کردن شعار سال در استان تشکیل می شود تا در این زمینه فعالیت ها را پی گیری کند.
وی به لزوم ترسیم نقشه راه دستگاه های اجرای در سال رونق تولید تاکید کرد و اظهار داشت: رونق تولید منحصر به واحدهای تولیدی نیست چرا که این مهم بسترهای مختلف سیاسی، عمرانی و اقتصادی دارد که باید به آنها توجه شود.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.