فریدون احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه با نگاهی به حوادث رخ داده در کشورمان با ادبیاتی از قبیل شدت نوع آسیبها و عدم امکان امداد رسانی هامواجه می شویم، اما هرگز از نبود امکانات لازم سخن به میان نمی آید.
وی اظهار داشت: بر این اساس باید گفت آنگونه که باید و شاید متناسب با بحران ها و وقوع حوادث مختلف در کشورمان امکانات و زیر ساخت های لازم آن فراهم نشده و از طرفی آموزش های لازم نیز به عموم ارائه نگردیده است.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به این مهم باید توجه داشت که ضعف در مدیریت بحران کشور وجود دارد چرا که هیچگاه امکانات مناسب با وقوع چنین بحران هایی ایجاد نشده و علاوه بر آن مشکل سواد مدیریت نیز نمایان است.
احمدی افزود: همواره بلایای طبیعی در ایران وجود دارد و نمی توان از وقوع آنها جلوگیری کرد ، بلکه باید برای کاهش میزان اثرات ناشی انف خسارات مالی و جانی را تا حد امکان، با تدابیر خاصی به حداقل رساند.
وی اضافه کرد: ادبیات مقابله با بحران ها در کشور باید تغییر کند و در این میان مدیران بحران، باید از بین افراد با تجربه و متبحر انتخاب شوند که متاسفانه افراد فاقد این مولفه فعالیت می کنند و در مجموع باید گفت که مشکل ریشه ای و مدیریت در بحران باید برطرف شود.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قابلیت در وقوع بحران ها و اثرات بلایای طبیعی و بحران ها اتخاذ رویکرد پیشگیرانه بوده و در غیراینصورت می توان تلفات را کاهش داد.
وی اظهار داشت: وقوع سیل در چند استان کشور خسارات مالی و جانی زیادی را بر جا گذاشت و سال جدید با بروز چنین حوادث ناخوشایندی در کشور آغاز شد.
احمدی خاطر نشان کرد: بطور طبیعی حجم خسارات حوادث ها، بیش از چیزی است که مجلس شورای اسلامی تصویب می کند که این کار نیز در چارچوب قانون بودجه انجام می گیرد.
وی یادآوری کرد: به دلیل انکه منابع در آمدی افزایش پیدا نمی کند، بنابراین کاری که مجلس شورای اسلامی می تواند انجام دهد جابجایی در منابع است که هر چند مشکلاتی را ایجاد می کند در راستای کاهش آلام آسیب دیدگان است.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری بارندگی های گسترده ای سطح بیشتری از مناطق کشور را در بر گرفت و و قوع سیل در چند استان کشور خسارات جانی و مالی را بر جا گذاشت.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.