محمود میرزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اعلام فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای، این هیات دوره مربیگری و داوری این رشته ورزشی را نیز در سال 98 برگزار خواهد کرد تا بتواند همچون گذشته در کشتی پهلوانی، عرض اندام کند.
وی اظهار داشت: در گذشته، کشتی پهلوانی زنجان در ردیف 2 تیم برتر رقابت های قهرمانی کشور قرار می گرفت که این نشان از توانمندی کشتی پهلوانی این استان است.
میرزایی با بیان اینکه در زمان حاضر کشتی پهلوانی زنجان از وجود یک داور و یک مربی بهره مند است یادآور شد: وحید درامی مقدم که در زمان حاضر رئیس کمیته استعدادیابی این رشته ورزشی زنجان است عنوان نایب قهرمانی کشتی پهلوانی را در کارنامه خود دارد و می توان از تجارب ارزنده این ورزشکار در پیشبرد اهداف این هیات در راستای ارتقاء سطح کشتی پهلوانی زنجان بهره گرفت.
وی که دارای مدرک مربیگری بین المللی ورزش پهلوانی و زورخانه ای است، تصریح کرد: در سطح ایران 17 نفر موفق به دریافت مدرک مربیگری بین المللی شده اند که فدراسیون جهانی این رشته ورزشی از وجود آنان برای آموزش این رشته ورزشی در دیگر کشورها استفاده خواهد کرد.
میرزایی با بیان اینکه ورزش زورخانه ای در کشورهایی چون اندونزی، فیلیپین، چین، تاجیکستان، روسیه، بلاروس و هلند، فعال است افزود: این رشته ورزشی زنجان پارسال از رتبه 27 به رتبه 14 دست یافت و پیش بینی می شود امسال در رتبه 12 یا 11 قرار بگیرد.
وی اظهار داشت: هیات زنجان، سال آینده میزبانی یک یا 2 مسابقه قهرمانی ورزش پهلوانی و زورخانه ای را عهده دار خواهد شد که به حتم در رشد و توسعه این رشته ورزشی موثر خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر قریب 700 نفر در ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی این استان فعالیت می کنند اما فقط 398 نفر از این ورزشکاران موفق به ثبت نام در سامانه بانک اطلاعات فدراسیون این رشته ورزشی شده اند.
آدرس اینترنتی سامانه ثبت اطلاعات جامعه ورزش زورخانه ای www.pahlevani-fed.ir و لینک راهنمای ثبت نام در این سامانه http://pahlevani-fed.ir/PreGuid.aspx و ورزشکاران، مربیان، مرشدان و داوران زنجانی فعال در این رشته ورزشی می توانند با مرجعه به سایت نسبت به ثبت اطلاعات و مشخصات خود اقدام کنند.
در زمان حاضر ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی در شهرستان های زنجان، ابهر، خرمدره و سلطانیه، فعال است.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.