به گزارش ایرنا، علی اصغر پیوندی روز شنبه در بازدید از پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی زنجان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تلاش می شود با اقداماتی سه بالگرد دیگر سال آینده به ناوگان هوایی هلال احمر کشور اضافه می شود که این تعداد نیز با توجه به حادثه خیر بودن، وسعت پهناور و عدم دسترسی طبق کار کارشناسی انجام می گیرد.
وی اظهار امیدواری کرد که در سال آینده و با افزایش شمار بالگردها به ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر بتوان امداد رسانی را به بهترین خدمت در کوتاه ترین زمان ممکن به حادثه دیدگان ارائه کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: این جمعیت طی سال جاری و سال گذشته تلاش کرده کمبود تجهیزات مورد نیاز خود را در کشور جبران کند، چرا که گستردگی پایگاههای امداد و نجات در کشور و وقوع حوادث گوناگون موجب شده این مهم بیش از گذشته اهمیت ویژه ای داشته باشد.
وی اضافه کرد: بر این اساس امسال 70دستگاه خودروی نجات تیپ 2 به ناوگان این جمعیت در کشور تزریق شد که امیدواریم در سال آینده نیز آمبولانس و خودروی نجات بیشتری بکارگیری شود.
این مسئول ادامه داد: البته به این مهم توجه داشت به لحاظ ست های هیدرولیک و ست های خودروی نجات وضعیت خوبی وجود دارد اما در حده ایده ال نیست.
وی خاطر نشان کرد: شماره تلفن امداد و نجات هلال احمر 112 است و این جمعیت به لحاظ موقعی جغرافیایی میانگین مدت زمان در سر صحنه تصادفات در مدت 10 دقیقه اعلام شده است.
به گزارش ایرنا، پیش از این نیز رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در بازدید در آغاز اجرای طرح ملی خدمات نوروزی این جمعیت در ابهر استان زنجان به خبرنگاران گفته بود که این طرح با فعالیت 12 هزار داوطلب و پنج هزار و 500 نفر امدادگر و نجاتگر از امروز /شنبه/ در سراسر کشور آغاز شد.
به گفته این مسئول این طرح از 25 اسفند آغاز شد و تا 17 فروردین سال 98 ادامه دارد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.