به گزارش ایرنا، شهرام میرزایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اهداف از اجرای این طرح را افزایش آمادگی توان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جهت ارائه مطلوب ترین و سریع ترین عملیات، پاسخگویی به در راه ماندگان و آسیب دیدگان ناشی از تصادفات جاده ای در ایام تعطیلات نوروزی عنوان کرد.
وی اظهار داشت: ایجاد اطمینان خاطر و آرامش فکری مسافران با حضور نیروهای امدادی و فرهنگ سازی در زمینه سفر و کاهش تلفات جاده ای منطبق بر اصول و اهداف جمعیت هلال احمر از دیگر اهداف طرح امداد و نجات نوروزی است.
این مسئول ادامه داد: اعزام تیم های عملیاتی به منظور ارائه خدمات امداد و نجات به آسیب دیدگان حوادث ترافیکی و جاده های برون شهری، اعزام تیم های عملیاتی به منظور ارائه خدمات امداد و نجات به حادثه دیدگان حوادث کوهستان از جمله خدمات این خدمات است.
وی اضافه کرد: پست های ثابت و سیار خدمات بشر دوستانه جمعیت با رویکرد ایمنی، فرهنگ سازی در زمینه سفر، کاهش تلفات جاده ای و سلامت و حساس سازی هموطنان نسبت به سلامت سفر از دیگر اقدامات است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: بکار گیری 360 نفر امدادگر و نجاتگر، هشت پیرانپزشک ، 19 دستگاه آمبولانس ، استقرار تیم امداد هوایی و بالگرد در پایگاههای این استان استقرار تیم امداد و نجات کوهستان و تیم توانا (خواهران) از برنامه های جمعیت هلال احمر برای این ایام است.
وی اظهار داشت: هلال احمر در این طرح هشت دستگاه خودروی نجات، 9 دستگاه موتور آمبولانس، 14 دستگاه خودروهای پشتیبان کمک دار، سه دستگاه خودرو چند منظوره آرگو برای امداد رسانی استفاده خواهد کرد.
میرزایی افزود: بر این اساس این جمعیت چهار دوره بازآموزی امداد و نجات ویژه نجاتگران و پرسنل پایگاه های امداد ونجات جاده ای، دوره امداد و نجات پیش بیمارستانی چهار دوره با 180 فراگیر، دوره امداد و نجات جاده ای چهار دوره با 160 فراگیر و دوره ترابری امدادی و لجستیک 2 دوره با 60 نفر فراگیر را برگزار کرده است.
این مسئول ادامه داد: در طرح ملی ایمنی و سلامت راهنمای مسافرین نوروزی 16پست راهنمای مسافران نوروزی مبادی ورودی، خروجی، مراکز تاریخی و دیدنی استان به تعداد 221 نفر مستقر می شوند که از این تعداد 6 پست درزنجان - یک پست ابهر- سه پست خدابنده، یک پست طارم- 2 پست ماهنشان - یک پست خرم دره، یک پست یک خیمه نماز در پست شهرستان ایجرود خدمات رسانی خواهن کرد.
به گفته این مسئول، هزمان با آغاز طرح امداد و نجات نوروزی هلال از 25 اسفند امسال این مراسم با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور و با بازدید پایگاههای امداد و نجات استان آغاز می شود.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.