امیر علی نیک بخش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ترویج سنّت حسنه اهدای کتاب، فرهنگ سازی در اهدای کتابهای مفید و بلا استفاده موجود در منازل و ادارات جهت استفاده کتابخوانان، غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها و ایجاد امکان دسترسی کتابخوانان و علاقمندان به کتاب و منابع خواندنی از اهداف طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» است.
نیک بخش ادامه داد: مردم خیّر و فرهنگ دوست استان می توانند در اقدامی ماندگار و خداپسندانه با اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی در ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و غنی سازی منابع کتابخانه ها سهیم باشند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در خصوص نحوه اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی نیز گفت: علاقه مندان می توانند جهت اهدای کتابهای مازاد و بلا استفاده خود به یکی از کتابخانه های عمومی محل سکونت خود و یا به اداره کل کتابخانه های عمومی و ادارات کتابخانه های شهرستانهای تابعه مراجعه نموده و نسبت به اهدای کتابهای مورد نظر خود اقدام و یا با شماره های 33471613 و 33462917 داخلی (30 )تماس بگیرند.
وی افزود: همچنین شهروندان می توانند نشانی و شماره تماس خود را به سامانه پیامکی اداره کل کتابخانه های عمومی استان 30009900096666 ارسال کنند تا نسبت به دریافت کتابها توسط کتابخانه های عمومی استان اقدام شود.
نیکبخش گفت: تاکنون در هشت دوره اجرای این طرح در استان زنجان توفیقات خوبی در فرهنگ‌سازی اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی حاصل شده و طی آن 376 هزار نسخه از کتاب‌های شهروندان و اقشار مختلف مردم و نیز ناشران، نویسندگان و سازمان‌های دولتی به کتابخانه‌‌های عمومی استان اهدا شده است.
به گزارش ایرنا در استان زنجان 96 باب کتابخانه عمومی وجود دارد که شمار منابع آنها بیش از یک میلیون و 350 هزار نسخه کتاب است.
37 باب از این کتابخانه ها در مناطق روستایی واقع است.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.