شهردار زنجان گفت: پروژه‌های عمرانی شهر زنجان که در سال گذشته به تصویب شورای شهر زنجان رسیده با ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از زنجان، مسیح الله معصومی امروز یکشنبه 19 اسفند در نشست خبری، اظهار کرد: این نشست با محوریت ارائه عملکردهای شهرداری بالاخص در ماه‌های آخر سال و بیان رویکردهای این مجموعه در سال جدید برگزار شده است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه مدیران وظیفه دارند تا عملکرد خود را از طزیق رسانه ها به اطلاع عموم مردم برسانند، گفت: شهرداری زنجان در سال جاری علیرغم تمام مشکلات موجود در عرصه‌های مختلف بالاخص اقتصادی، به واسطه سیاستگذاری‌های شورای شهر و همراهی شهرداری، سال موفقی را پشت سر گذاشته است.

این مقام مسئول به پروژه سبزه میدان و همراهی دستگاه های مربوطه و عزم شهرداری زنجان در آغاز مجدد آن اشاره کرد و گفت: شهرداری زنجان توانسته است در بازه زمانی مربوطه برنامه ها و پروژه های خود را به پیش ببرد.

معصومی با بیان اینکه نگرانی‌ها و نارضایتی هایی از عملکرد شهرداری‌ها وجود دارد، گفت: با این وجود این نهاد جزو نهادهای خدمت رسان در بین دیگر سازمان هاست و سال جاری یکی از سال های طلایی شهرداری زنجان است.

وی به مراحل اداری قانونی و منطبق بر ضوابط شهرسازی پروژه سبزه میدان با وجود چندین دوره کلنگ زنی در سنوات گذشته اشاره کرد و گفت: در هیچ دوره از شهرداری زنجان به این شکل با پروژه سبزه میدان برخورد نشده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه پروژه سبزه میدان در دو بخش امانی و پیمانی مورد پیگیری قرار می گیرد، افزود: بیش از 80 درصد این پروژه توسط پیمانکار انجام می شود؛ 22 اسفندماه آخرین مهلت قانونی انتخاب پیمانکار و ابلاغ قرارداد است؛ پس از تعیین پیمانکار تاکید بر نهایی شدن آن در 24 ماه و عملیاتی کردن آن در سه بخش مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

معصومی به پروژه پیاده راه سبزه میدان اشاره کرد و گفت: این پروژه بیشتر از اینکه پروژه عملیاتی باشد، یک پروژه فرهنگی و اجتماعی است

وی به افزایش تعداد منطقه‌های زنجان از 2 منطقه به چهار منطقه اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود تا توزیع عادلانه اعتبارات بین مناطق زنجان صورت بگیرد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه بودجه شهرداری دو برابر شده است، خاطرنشان کرد: نسبت بودجه عمرانی به بودجه جاری 15 درصد افزایش یافته است.

معصومی به آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: این پروژه، زنجان را به سمت شهر هوشمند پیش می برد.

وی با بیان اینکه با نصب جی پی اس بر روی اتوبوس ها در راستای تعیین محل اتوبوس ها از طریق مرکز کنترل ترافیک نظارت می شود، گفت: پروژه فیبرنوری به صورت مشارکتی با شرکت ایرانسل اجرایی می شود که می توان از طریق آن فضاهای خدماتی را به شهر هوشمند متصل کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مبادی ورودی شهر زنجان نیازمند نمادها و المان هایی است که در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، گفت: فراخوان طراحی المان برای میدان بسیج و میدان جهاد منتشر شد که 80 طرح از طراحان کشور ارسال شد؛ از بین طرح های ارسالی یک طرح برای میدان بسیج منتخب شد ولی میدان جهاد، طرح منتخبی نداشت.

وی با بیان اینکه طراحی المان نوروزی هم در قالب فراخوان اعلام شد، گفت: 180 طرح به شهرداری زنجان ارسال شد و 20 طرح برنده شد و 30 طرح هم از طرف شهرداری ترتیب اثر داده شد و در مجموع 50 المان در سطح شهر نصب خواهد شد.

معصومی به کلنگ زنی محور پادگان در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: این محور گره بزرگی از ترافیک شهر را باز می کند و نشان از ارتباطات بین ادارات دارد.

شهرداری به مرکز تحقیق و گل و گیاه شهرداری و نقش آن در صرفه جویی اعتبار برای خرید گل و گیاه در سطح شهر اشاره کرد و گفت: سال جاری 10 میلیارد به واسطه این گلخانه در زیباسازی شهر زنجان صرفه جویی شده است.

وی با بیان اینکه پروژه های عمرانی شهر زنجان که در سال گذشته به تصویب شورای شهر زنجان رسیده است؛ با 93 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است، گفت: 93 درصد از بودجه های عمرانی محقق شده است.

به گفته شهردار زنجان، در ارزیابی دستگاه های اجرایی استان زنجان توسط نهادهای نظارتی انجام شده است، شهرداری به عنوان دستگاه های برتر انتخاب شده است.

معصومی با بیان اینکه اصلاحات سامانه اتوبوسرانی در سال آینده در دستور کار شهرداری قرار دارد، گفت: نقطه ضعف این سامانه مبدا و مقصدی بودن اتوبوس هاست که همه آنها به سبزه میدان ختم می‌شود و هسته مرکزی شهر پر از اتوبوس‌های خالی از مسافر بود که با اجرای این اصلاحات هسته شهر از وجود اتوبوس‌های خالی از مسافر تهی می شود.

وی با بیان اینکه اتوبوس ها و ایستگاه های اتوبوس به سامانه جی پی اس متصل شده اند، گفت: با این اقدام تحول بزرگی در نحوه حمل و نقل شهر با ساماندهی اصلاح مسیرهای خطوط اتوبوسرانی درون شهری ایجاد می شود.

وی با یادآوری اینکه افتتاح پل گلشهر در سال آینده در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در طراحی و ساخت این پل که یکساله به پایان خواهد رسید از خلاقیت و نوآوری های فنی، مهندسی استفاده می شود.

معصومی به پایان اقدامات عمرانی پارک بانوان غرب زنجان اشاره کرد و گفت: این پروژه به مساحت 4.5 هکتار در سال آینده به بهره برداری می رسد.

شهردار زنجان به ساخت پارک بزرگ اعتمادیه در پی توافق با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در سال آینده اشاره کرد و گفت: توافق اولیه انجام شده است که در صورت نهایی شدن کلنگ آن در سال 98 به زمین می خورد.

این مقام مسئول  به راه اندازی اتوبوس گردشگری در آستانه سال نو برای معرفی جاذبه های شهر زنجان به صورت رایگان اشاره کرد و گفت: ناوگان فرسوده شهر زنجان توسط شهرداری زنجان نوسازی و وارد چرخه اتوبوسرانی زنجان می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.