به گزارش ایرنا، مهرداد سلطانی روز پنجشنبه در کارگروه مناسب سازی شهری استان زنجان افزود: باید افرادی که در این امور فعالیت می کنند را آموزش داد و حساسیت آنها را نسبت به مسائل مناسب سازی برانگیخت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به جامعه هدف مناسب سازی شهری، تاکید کرد: نیاز معلولان به استفاده از خدمات اماکن عمومی با اقدامات عملی برطرف می شود و این جز با تلاش در راستای عملیاتی کردن برنامه ها مقدور نیست.
سلطانی تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز با هماهنگی ارگان های ذیربط با هیات امنای مساجد و بقاع متبرکه مذاکره و تعامل و برای رفع مشکلات پیش روی جامعه معلولان اقدام عملی کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان اظهار داشت: باید تمام موارد و مشکلات را احصا و با اولویت بندی موضوعی تفکیک کرد و همزمان تا حصول نتیجه پیگیری های لازم را انجام دهیم.
سلطانی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و اقداماتی که سریع نتیجه می دهد باید در اولویت اقدامات این کارگروه قرار گیرد تا جامعه هدف حاصل اقدامات عملی را حس کرده و از نزدیک مشاهده کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان ضمن ارائه پیشنهادهایی درباره تسهیل امور معلولان، تصریح کرد: اقدامات موفقی که برخی از متولیان بقاع متبرکه در حوزه مناسب سازی انجام می دهند مستند شده و به همه هیات امناهای مساجد و بقاع متبرکه جهت الگوگیری از آنها ارسال گردد.
سلطانی گفت: فرهنگ سازی در تمام حوزه ها از جمله این بخش، نیاز امروز جامعه است و در این زمینه همه افرادی که صاحبان تریبون به شمار می روند و می توانند در افکار عمومی تاثیرگذار باشند به کمک این بخش بیایند.

**برای تغییر نگرش در حوزه معلولان نیازمند فرهنگ سازی هستیم
مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه گفت: برای اینکه در سطوح مختلف جامعه از جمله مسئولان تغییر نگرش در حوزه معلولان ایجاد شود، نیازمند فرهنگ سازی و آموزش های کاربردی هستیم.
محمد محمدی افزود: برای موفقیت بیشتر در زمینه مناسب سازی اماکن شهری نیازمند توجیه روحانیون، اتحادیه ها، اصناف، هیات امنای مساجد و بقاع متبرکه و مسئولان شهری هستیم.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان اظهار داشت: تا زمانی که این فرهنگ سازی و حس مسئولیت و نیاز به اقدامات اینچنینی در حوزه شهری در متولیان ایجاد نشود، نباید انتظار پیشرفت چشمگیر در این زمینه ها را داشت.
محمدی خاطرنشان کرد: آموزش نقش مهم و کلیدی در فرهنگ سازی ایفا می کند و بسترساز انجام کارهای مهم با مشارکت بالای عمومی است، لذا نیازمند آموزش همگانی هستیم.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: در کارهای عمرانی انتظار داریم تا دولتی ها و اماکن بزرگ ضوابط مناسب سازی را رعایت کرده و کمیسیون ماده 100 جریمه بی قانونی در این حوزه را ساخت و اصلاح متناسب با معلولان قرار دهد نه دریافت جریمه نقدی.
محمدی توضیح داد: انتظار داریم تا مدیران بالا دستی، دستگاه های دولتی که در اجرای مناسب سازی شهری در مکان استقرار خود بسیار ضعیف، ضعیف و متوسط هستند تاکید بیشتری جهت اصلاح روند خود داشته باشند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: نیاز به برنامه ریزی و داشتن تدابیر لازم جهت رفع مشکلات و تسریع در حل کردن امور داریم و این به جز همکاری، تعامل و مشارکت اداره ها و ارگان ها و مردم با متولیان امر مقدور نیست.
وی خاطرنشان کرد: در قانون جامع حمایت از معلولان به موضوع مناسب سازی اشاره شده و البته ضمانت اجرایی دارد، یعنی چنانچه مسئولی نسبت به انجام آن بی تفاوت باشد مجازات می شود.
محمدی با بیان اینکه برخی فکر می کنند مناسب سازی فقط برای معلولان است، تصریح کرد: افراد سالمند و دیگر اقشار نیز باید از مناسب سازی بهره مند شوند که جمعیت آنها قابل ملاحظه و چشمگیر است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان اظهار داشت: معلولان مانند دیگر شهروندان توانمندی های مختلفی دارند و نقص و محدویت های جسمی نباید استفاده از امکانات شهری را برای آنها با دشواری مواجه کند.
به گزارش ایرنا، قانون جامع حمایت از معلولان سال 83 در 16 ماده به تصویب رسیده است.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.