اصغر محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه انجمن خوشنویسان زنجان از سال 61 تاسیس شده است، افزود: این انجمن از زمان تاسیس تا سال 90 به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا، در زمره انجمن های غیر شورایی بود.
وی ادامه داد: در انجمن های شورایی به دلیل افزایش اعضا، انتخاب هیات مدیره و مسئول انجمن از طریق انتخابات انجام می شود و در این صورت مسئول انجمن، نماینده شعبه در مجمع مرکزی کشور نیز می شود.
محمدی اظهار داشت: از سال 90، اعضای انجمن خوشنویسان زنجان به 43 نفر ارتقا پیدا کرد و در سال 92 انتخابات این انمجن با ملاک نوع دوم بودن، برگزار شد.
رئیس انجمن خوشنویسان زنجان گفت: از سال 92 تا سال جاری تعداد اعضای این انجمن به 82 نفر رسیده است و این در حالی است که با تعداد اعضای 80 نفر، انجمن به نوع اول تبدیل می شود و این رتبه، بالاترین رتبه از نظر سطح بندی انجمن های خوشنویسان در کشور است.
وی افزود: پیش بینی می شود تعداد اعضای انجمن خوشنویسان زنجان تا سال 99 به 100 نفر افزایش پیدا کند.
محمدی اظها داشت: هم اکنون در شهر زنجان سه نفر از خوشنویسان دارای درجه استادی، حدود 25 نفر دارای درجه فوق ممتاز و مابقی اعضا انجمن دارای درجه ممتازی در هنر خوشنویسی هستند.
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که خوشنویسی هنر دیر بازده ای است، به طور میانگین یک هنرجو اگر به طور پیوسته تحت آموزش قرار گیرد ظرف میانگین سه سال به سطح ممتازی می رسد، با چنین شرایطی تعداد اعضای لازم برای یک انجمن که بخواهد به نوع اول ارتقا پیدا کند به زمان زیادی لازم دارد.
رئیس انجمن خوشنویسان زنجان به لزوم توجه به آموزش هنر در مدارس تاکید کرد و گفت: متاسفانه نظام آموزشی و تربیت در زمینه هنر در مدارس مسیر درستی را طی نمی کند و خروجی مطلوبی ندارد.
8068/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.