مهران زرگری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورزشکاران باید زیر نظر مربی کارت دار آموزش دیده و تمرین کنند و اگر باشگاهی فاقد مربی باشد در صورت وقوع هرگونه حادثه برای ورزشکار، مدیر و مربی باشگاه باید پاسخگو باشند.
وی اظهار داشت: اگر ورزشکاری کارت بیمه ورزشی داشته و باشگاه نیز از بیمه مسئولیت مدنی برخوردار باشد اما مربی در حین تمرین در محل نباشد و ورزشکار صدمه و آسیب ببیند در این صورت مربی و مدیر باشگاه، مقصر خواهند بود و باید به مقام قضایی پاسخگو باشند و خسارات تعیین شده را به شاکی پرونده پرداخت کنند.
زرگری، تصریح کرد: مدیران باشگاه ها باید مربیان را متقاعد کنند در صورت عدم حضور مربی در محل تمرین، یک مربی کارت دار را به عنوان جایگزین معرفی کنند وگرنه بدون وجود مربی به هیچ وجه اجازه فعالیت تمرینی ندارند.
رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان با بیان اینکه نبود مربی تمرینی در باشگاه ها، خلاف مقررات است و هیات در صورت مشاهده، موضوع را به صورت مکتوب به اداره کل ورزش و جوانان زنجان اعلام خواهد کرد، افزود: متاسفانه برخی مربیان، کارت مربیگری خود را دراختیار موسس باشگاه قرار می دهند تا موسس به واسطه آن بتواند مجوز فعالیت دریافت کند که این کار با ضوابط و مقررات هیات منافات دارد و اگر اتفاقی حادث شود به حتم مربی یاد شده باید جوابگوی تخلف باشد.
زرگری ادامه داد: وقتی فردی درخواست پروانه می کند، طبق ضوابط و شرایط تعیین شده، باید یک نفر مربی کارت دار نیز معرفی کند تا ازسوی کمسیون ماده پنج اداره کل ورزش و جوانان، موضوع بررسی و درصورت نبود مشکل مجوز صادر شود.
وی افزود: حال اگر پس از فعالیت باشگاه، فردی که حکم مربیگری خود را به موسس ارایه کرده است در محل تمرین حضور پیدا نکند و اتفاقی در حین انجام تمرینات به ورزشکار بیفتد، مسئول خواهد بود.
رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان گفت: هیات بازدید سرزده از باشگاه ها را در دستور کار خود قرار داده است و به منظور جلوگیری از مشکلات، نظارت ها را بیشتر خواهد کرد که این کار نیز به نفع هیات، باشگاه ها و مربیان است.
زرگری با بیان اینکه این هیات بر مسایل فنی و تجهیزاتی باشگاه ها نیز نظارت جدی دارند افزود: حکم مربی باید توسط فدراسیون صادر شده باشد و افراد به صرف داشتن گواهی شرکت در سمینار و کارگاه نمی توانند وارد عرصه آموزش و تمرین به ورزشکاران شوند.
وی اظهار داشت: هیات بدنسازی و پرورش اندام زنجان از وجود 165 مربی زن و 250 مربی مرد داری کارت مربیگری برخوردار است و به لحاظ مربی هیچ کمبودی احساس نمی شود و باشگاه ها در صورت فعالیت موظف به استفاده از این مربیان هستند.
زرگری تصریح کرد: در زمان حاضر بیش از 120 باشگاه بدنسازی و پرورش اندام در سطح این استان فعال است که برخی از آنها به صورت شیفتی در 2 بخش بانوان و مردان فعالیت می کنند.
زرگری افزود: در زمان حاضر قریب 10 هزار ورزشکار به صورت رسمی و بیمه شده و تحت پوشش هیات در باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان فعالیت می کنند که هفت هزار نفر آنان مرد و مابقی نیز زن هستند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.