شهرام میرزایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پزشکان داوطلب به منظور ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، حمایتی و توزیع رایگان دارو بین بیماران و افراد محروم و دریافت خدمات درمانی به این روستاها اعزام می شوند.
وی اظهار داشت: بر این اساس حضور کاروان سلامت این جمعیت از روز گذشته 13 بهمن و همزمان با دومین روز از دهه فجر در روستای روستای پاشا چای ایجرود آغاز شده و امروز نیز به روستای باغ دره خرمدره سفر کرده اند.
این مسئول ادامه داد: این کاروان سلامت تا 18 بهمن امسال در روستای کوهزین ابهر، روستاهای مصرآباد و گرماب خدابنده، روستای چرزه طارم، روستای ینگجه انگوران ماهنشان و در نهایت روستای ارجین بخش نیک پی زنجان خدمات مورد نیاز به گروههای هدف را ارائه خواهند کرد.
وی اضافه کرد: طرح ملی کاروان سلامت به منظور اجرای اهداف انسان دوستانه جمعیت هلال احمر و نیز حمایت از زندگی و سلامت انسانها با رویکرد ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم محروم منطقه انجام می گیرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: این کاروان ها غربالگری بیماری های زنان و کودکان در روستاهای محروم با ویزیت رایگان پزشکان عمومی و متخصص، تست قند خون، توزیع وسایل بهداشتی، آموزش و مشاوره به زنان، توسط امور داوطلبان و با همکاری معاونت بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر این استان انجام می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: کاروان سلامت طی سال و با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته در مناطق مخالف این استان خدمات مورد نیاز را به گروه های هدف ارائه می کند.
به گزارش ایرنا، پیش از این نیز محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، از ارائه خدمات درمانی رایگان از سوی پزشکان عمومی و متخصص داوطلب این سازمان در 432 روستای کمتر برخوردار 31 استان کشور به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر خبر داده بود.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.