دکتر مهدی قائمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و در این میان کشورمان در بخش های مختلفی به ویژه خدمات درمانی به پیشرفت های قابل توجهی نایل شده است.
وی اظهار داشت: ادغام خدمات درمانی با آموزش زمینه جهش علمی و ارائه خدمات بهتر به عموم و گروههای هدف را بیش از گذشته فراهم کرد اما به رغم پیشرفت های انجام گرفته بعد از گذشت 40 سال وابستگی نفتی نوسانات اقتصادی مشکلاتی را ایجاد کرده است.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس کشور برای رهایی از این مشکل باید به حیطه های مختلفی از جمله گردشگری سلامت ورود کند که در صورت توجه در آمد زایی لازم را نیز به همراه دارد.
قائمی افزود: با توجه به وجود ظرفیت های بسیار بالا دز حوزه یاد شده آنگونه که باید و شاید به این عرصه وارد نشد ایم و از طرفی از تجربیات کشورهای دیگر در این زمینه نیز مورد غفلت قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: این در حالی است اغلب کشورهای جهان در راستای گردشگری سلامت ،دهکده های سلامت را ایجاد کرده اند و این محور را مبنای توسعه ای خود قرار داده اند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: هم اکنون بیمارستانی در ایجرود این استان وجود دارد که می توان از ظرفیت های خالی این مرکز درمانی و از طرفی قرار گیری سد گلابر در این منطقه، احداث هتل و توسعه زیر ساخت های حمل و نقل از قبیل فرودگاه زنجان می تواند به رونق گردشگری سلامت استان کمک کند.
وی بیان کرد: بنابر این، درآمدزایی بدون سرمایه گذاری رخ نمی دهد و بر این مبنا باید این مهم انجام گیرد چرا که موفقیت لازم را به دنبال دارد و این در حالی است در شهرها و استان ها مرزی واسطه و یا دلال هایی در این حوزه وارد شدند و به دلیل منفعت شخصی مشکلاتی بوجود آمد.

** برای حضور بین المللی برنامه ریزی شده ست
قائمی افزود: گردشگری سلامت زیر مجموعه ای بین المللی سازی قرار گرفته که این مهم یکی از برنامه های تحول، نوآوری اموزشی این واحد دانشگاهی است.
وی یاداوری کرد: بر این مبنا سیاست ها بر بر این مبنا گذاشته شده که علوم پزشکی استان در عرصه بین المللی حضوری فعالانه در منطقه و جهان داشته باشد.
این مسئول ادامه داد: یکی از برنامه های مهم عملیاتی این واحد دانشگاهی برای بین المللی سازی شناسایی ظرفیت هاست که تحقق این مهم می تواند به پیشبرد بهتر برنامه کمک فراوانی کند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: بررسی انجام گرفته و ثبت مقالات متعدد نشان می دهد این واحد دانشگاهی در زمینه دارو رسانی که یک موضوع تخصصی است، حرفی برای گفتن در سطح جهانی دارد.
وی یادآوری کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته این موضوع مهم بری سال های آینده در دستور کار قرار گرفته و جلب همکاری مجموعه های دانشگاه نیز در به سرانجام رسیدن نقش مهمی دارد.
این مسئول خاطر نشان کرد:علوم پزشکی زنجان برای جذب دانشجویان خارجی نیز به رغم فعالیت استان های مرزی کشور در جذب دانشجویان بیشتر، قدمهای خوبی برداشته شده است.
قائمی تاکید کرد: زمینه رشد و شکوفایی جذب دانشجویان خارجی در این استان منوط به توسعه و تقویت زیرساختارهای ارتباطی است که تحقق این مهم چشم انداز بهتری را فراهم می کند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.