به گزارش ایرنا، فتح‌ الله حقیقی شامگاه یکشنبه در جمع فعالان سازمانهای مردم ‌نهاد استان افزود: انگیزه این افراد، ارزش و قیمت دارد و ابتدایی ‌ترین وظیفه مدیران، استفاده از ایده‌پردازی‌ها و دیدگاه‌های تشکلهای مردمی است.
وی اظهار داشت: افزایش کمی سازمان‌های مردم‌ نهاد، خوب است اما توانمندسازی و قرار گرفتن در کنار تصمیم‌سازان بسیار مهم است.
حقیقی خاطرنشان کرد: توانمندسازی و تخصصی شدن در حوزه‌های مختلف و همچنین قرار گرفتن در کنار مدیران جهت مشارکت در تصمیم‌سازی‌ها از برنامه‌های سال آینده برای سازمان‌های مردم‌نهاد است.
استاندار زنجان ادامه داد: طرحی در خصوص نحوه قرارگیری جوانان در کنار مدیران و کمک به تصمیم‌سازی در حال تدوین است که در شورای اداری استان تصویب و جهت اجرا ابلاغ می‌شود.
مقام عالی دولت در استان زنجان با تاکید بر این که هیچ تفاوتی بین افراد سالم و معلول در جامعه وجود ندارد، گفت: مناسب‌سازی فضاهای اداری مهم است و مدیران باید نگاه یکسان به افراد داشته باشند.
حقیقی افزود: مدیری که معلولین را تکریم نکند جوهره مدیریت نداشته و با وی برخورد می‌شود چرا که کسی نباید در کار خداوند، دخالت کند.
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در سفرهای شهرستانی، دیدار با مردم و شنیدن مشکلات آن‌ها بوده و موارد قابل اجرا جهت اجرا زمان‌بندی می‌شوند.
استاندار زنجان با اشاره به این که 50 واحد تولیدی و صنعتی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند، خاطرنشان کرد: مشاغل ایجاد شده، دیده نمی‌شوند لذا کمیته اشتغال استان جهت تقسیم عادلانه مشاغل، تشکیل می‌شود تا جامعه، ایجاد شغل را احساس کند.
وی با بیان این که 14 هزار میلیارد ریال برای ایجاد شغل جدید و حفظ مشاغل اختصاص یافته است، اظهار داشت: 10 هزار میلیارد ریال از محل منابع و تسهیلات بانکی و 4 هزار میلیارد ریال از طریق بودجه است که امیدواریم بتوانیم عملی کنیم.
حقیقی ادامه داد: اگر با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، مشکل و دغدغه بزرگ جوانان یعنی ازدواج و معیشت نیز حل می‌شود.
استاندار زنجان در خصوص راه‌اندازی خانه سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: این طرح با هماهنگی وزارت کشور، در هیات نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد تصویب و اجرایی می‌شود.
وی اظهار داشت: مهرانه، ارزش ملی داشته و نشان از بزرگی و خیرخواهی مردم استان زنجان است و همایش خیرین کشور سال آینده در استان برگزار شده و از خیرین استان تجلیل می‌شود.
حقیقی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین کارهای خیر کشور در استان زنجان، تربیت پیوسته دانشجو از دیپلم تا دکتری و از لیسانس تا دکتری در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه است که به برکت پروفسور ثبوتی، تاسیس شده است.
استاندار زنجان گفت: ورودی‌های شهر زنجان برای ایام نوروز، پاک‌سازی شده و زیباسازی می ‌شود تا مسافران هنگام گذر از کمربندی‌ها احساس مشکل نکنند.
وی اضافه کرد: طرحی برای الگو شدن استان زنجان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری در حال تدوین است که برای تدوین این طرح از ظرفیت سازمانهای مردم ‌نهاد استفاده می شود.
8068/9556
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.