سید موسی احمدلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 24 ساعت گذشته مشترکان خانگی این استان هفت میلیون و 500 هزار مترمکعب گاز طبیعی مصرف کردند.
وی اظهار داشت: این مقدار مصرف در مقایسه با 24 ساعت گذشته افزایش یک میلیون مترمکعبی را نشان می دهد.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 397 هزار و 873 خانوار مصرف کننده گاز هستند، تاکید کرد: صرفه جویی یک درجه ای در مصرف از سوی شهروندان و تنظیم دمای اتاق بین 18 تا 21 درجه موجب صرفه جویی 6 درصدی هر مشترک در استفاده از این انرژی می شود.
احمدلو خاطرنشان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده از سوی هواشناسی استان زنجان از ساعت های آینده نیز کاهش محسوس دما را در استان شاهد خواهیم بود که نیاز است مشترکان مصرف گاز خود را مدیریت کنند تا هیچ منطقه ای از این نعمت در روزهای سرد سال محروم نشود.
وی متذکر شد: مشترکان دمای منزل و محل کار خود را بین 15 تا 21 درجه تنظیم کنند تا منجر به صرفه جویی در مصرف این انرژی شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: افزایش مصرف گاز توسط مشترکان موجب فشار به شبکه و افت فشار گاز می شود.
احمدلو اضافه کرد: مشترکان توجه داشته باشند که شعله گاز مصرفی به رنگ آبی باشد، چرا که این شعله امکان صرفه جویی در مصرف را فراهم می کند.
وی یادآوری کرد: مشترکان در مواقع احساس خطر، هنگام نشت، استشمام بوی گاز یا قطع جریان گاز، می توانند با تلفن 194مرکز فوریت های حوادث گاز تماس داشته و موضوع را با کارشناسان این شرکت در میان بگذارند و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.
احمدلو از مشترکان و مصرف کنندگان گاز طبیعی خواست، طبق معمول در صرفه جویی و مصرف بهینه از این انرژی با شرکت همکاری لازم را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، شرکت گاز استان زنجان 326 هزار 626 مشترک دارد که از این تعداد 303 هزار و 512 خانگی، 21 هزار و 967 عمومی و یکهزار و 147 مشترک نیز صنعتی است.
در حال حاضر 21 شهر استان با 910 روستا از نعمت گاز بهره مند هستند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.