دکتر علیرضا زراعتچی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستانها در سطح یک تا سه درجه بندی می شوند و این مراکز در هر سه سطح در این استان پراکنده هستند و بیمارستانهای شهر زنجان که در تملک دانشگاه علوم پزشکی قرار دارند، در بالاترین سطح خدمات درمانی، سطح سه درجه بندی شده است.
وی اظهار داشت: بیمارستان های سطح سه خدمات درمانی بالاتری دارند و با بکارگیری پزشکان و متخصصان به بیماران و مراجعه کنندگان خدمات مورد نیاز را ارائه می کنند که اغلب آنها عضو هیات علمی دانشگاه ها هستند.
این مسئول ادامه داد: پس از بیمارستانهای سطح سه، بیمارستان های سطح 2 قرار می گیرند که اغلب بیمارستانهای استان از این نوع هستند و در واقع قسمت عمده ای از خدمات تخصصی را در تمامی رشته ها به بیماران ارائه می کنند.
وی بیان کرد: شهرستان خدابنده زنجان با بیش از 180 هزار جمعیت و با داشتن یک بیمارستان سطح 2 ، توانایی ارائه خدمات تخصصی در بیشتر رشته ها را دارد و واحدهایی از قبیل طب اورژانس متشکل از چهار نفر، متخصص های مغز و اعصاب، پوست و چشم برای اولین بار از تاریخ افتتاح این مرکز تا کنون ایجاد شده است که تحولی مهم بشمار می رود.
زراعتچی، شاخص دیگر توزیع پزشکان را نیاز به جایگزین شدن دوباره این نیروها و توانایی ایجاد رشته های تخصصی جدید در بیمارستانهای عنوان کرد و گفت: این موضوع نیز پس از بررسی توسط دانشگاه علوم پزشکی و بر اساس اسناد طرح توسعه خدمات درمانی مصوب، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: هم اکنون تمامی مناطق استان و بیمارستانهای دانشگاهی تخصص های مورد نیاز را با توجه به توزیع جدید دریافت کرده اند.
به گفته این مسئول، بیمارستان های استان اعم از (تامین اجتماعی، دانشگاهی، بخش خصوصی و ارتش) یک هزار و 700 تخت دارند که از این تعداد یک هزار و 400 تخت به مراکز بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان اختصاص دارد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.