محمد صفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هشت سال پیش به دلیل اختلافات و درگیری خانوادگی در بخش افشار مردی همسر 35 ساله خود را به قتل رساند.
به گفته وی، این مرد پس از قتل دستگیر و از این مدت تاکنون در زندان بسر می برد.
رئیس دادگاه بخش گرماب گفت: با تلاش این دادگاه، مسئول امور عمومی شوراهای حل اختلاف بخش افشار، اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف، امام جمعه شهر و معتمدین محلی شهر گرماب، چندین جلسه برای اخذ رضایت از اولیای دم برگزار شد.
صفری خاطرنشان کرد: در نهایت این جلسات به ثمر نشست و با چشم پوشی اولیای دم از قصاص و انصراف از دریافت دیه این پرونده بعد هشت سال ها با صلح و سازش برای همیشه بسته شد.
وی بر کنترل خشم و عصبانیت هنگام وجود کوچکترین اختلاف و درگیری تاکید کرد و یادآوری کرد: کنترل نکردن خشم در این مواقع عواقب ناگواری را به دنبال دارد که می تواند حتی منجر به متلاشی شدن خانواده ای شود.
به گزارش ایرنا، رییس کل دادگستری استان زنجان نیز پیش از این بر ایجاد صلح و سازش در این حوزه قضایی تاکید کرده و گفته بود: ایجاد صلح وسازش میان طرفین پرونده اقدامی ارزشمند است چرا که اهتمام بیشتر به این مساله موجب کاهش حجم پرونده های ورودی به محاکم می شود.
حجت الاسلام صادقی نیارکی، علما و امامان جمعه را مرجع وحدت و پناهگاه مردم برای بیان مشکلاتشان دانست و تاکید کرد: مسئولان هر شهر باید با محور قرار دادن آنها برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.