به گزارش ایرنا ، دکتر فتح الله حقیقی شامگاه دوشنبه در حمع مدیران فرهنگی استان زنجان افزود: ایرنا باید در کنار انتقاد، اقدامات و عملکرد دولت را نیز انعکاس دهد.
وی اظهار داشت: ایرنا همچنین باید نقش یک رسانه را اجرا کند به‌گونه‌ای که در کنار آگاه‌سازی وجدان عمومی، طلاع‌رسانی شفاف داشته باشد.
نماینده عالی دولت در استان زنجان، ارتقای سرمایه‌های اجتماعی را مهم خواند و خاطرنشان کرد: مدیران باید ارتباط مستمر و موثر با رسانه‌ها داشته باشند و مردم را به واقع و در عمل تکریم کنند، البته مدیران باید به آن چه در رسانه‌ها اعلام می‌کنند عامل باشند چرا که بدقولی و تکریم‌های شعاری، مورد پسند جامعه نیست.
استاندار زنجان جایگاه دستگاه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی را مهم توصیف کرد و گفت: یکی از بزرگ‌ترین فشارهایی که دشمن در طول 40 سال و به‌ویژه در شرایط خاص امروز به مردم و جوانان کشور وارد می‌کند هجمه‌های فرهنگی است که این امر نشان می‌دهد اهمیت کار فرهنگی، هنری و اجتماعی بسیار ارزشمند است.
حقیقی با بیان این که برنامه‌های فرهنگی باید بصورت شاخص و عمل ‌محور اجرا شوند، اظهار داشت: ارزش یک اقدام عملی بسیار بالاتر از چندین کار شعاری است چرا که کرانه و گستره کار فرهنگی، بسیار عمیق است، معتقدم باید با تلاش و برنامه ریزی این گستره عمیق را به گستره کمی تبدیل کنیم .
وی با تاکید بر پرهیز از موازی‌کاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی افزود: عملکرد دستگاه‌ها باید مکمل هم بوده تا بتوان پروژه‌های ماندگاری را اجرا کرد، زیرا بستر و زمینه لازم برای رشد و نمو فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در استان زنجان فراهم است به گونه‌ای که عزاداری بی‌ نظیر مردم در ایام محرم در سطح کشور الگو شده است.
حقیقی، آسیب‌های اجتماعی را دغدغه تمام مسئولین و جامعه دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع به اندازه‌ای مهم است که مقام معظم رهبری، تاکید بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار کرده‌اند و بر همین اساس نیز هیات‌های اندیشه‌ورز در استان‌ها تشکیل شده که وظیفه نظارت، کنترل و اظهار نظر در خصوص عملکرد دستگاه‌هایی دارند که بصورت مستقیم با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در ارتباط هستند.
استاندار زنجان با بیان این که دستگاه‌های فرهنگی باید بصورت مستقیم و غیرمستقیم در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، تلاش کرده و سدی در مقابل هجمه‌های دشمن شوند، تصریح کرد: توصیه مقام معظم رهبری این است که اقدامات مهم، اولویت‌دار، موثر، نو و ابتکاری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام شود.
وی با بیان این که نگاه به آسیب‌های اجتماعی جهت کاهش آن در جامعه هم باید بصورت استراتژیک و هم کوتاه‌مدت باشد، اضافه کرد: تفاهم بین دستگاه‌ها، پرهیز از موازی‌کاری و داشتن مدیریت واحد از مهمترین شرایط تحقق این امر است. لذا هر چه عملیاتی‌تر و کاربردی‌تر اقدام شود عوارض این آسیب‌ها کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند.
حقیقی با اشاره به این که نشاط اجتماعی به این معنی است که به‌گونه‌ای عمل شود تا جامعه، احساس آرامش داشته باشد، یاد آور شد: افزایش فضا و سرانه مطالعه، افزایش فضاهای فرهنگی و تفریحی و ورزشی و احترام گذاشتن مردم به حقوق شهروندی خود و دیگران از مصادیق نشاط اجتماعی است.
8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.