شهرام میرزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سه کوهنورد که قصد پیاده روی در ارتفاعات قشلاق باباخانی ابهر را داشتند به تدریج و پس از طی کردن مسیر در وهله اول با مه آلودگی و سپس با کولاک و وضعیت نامساعد جوی مواجه شدند.
وی اظهار داشت: بلافاصله با دریافت خبر توسط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان زنجان یک تیم عملیاتی امداد کوهستان جمعیت ابهر، مسئولیت رسیدگی به این عملیات را بر عهده گرفت.
این مسئول ادامه داد: تیم امداد کوهستان از طریق نقشه های ماهواره ای و موقعیت یابی گمشدگان، تلاش های خود را برای جستجو آغاز کرد که این مهم به نتیجه رسید.
میرزایی افزود: بر این اساس نیروهای عملیاتی ساعت 16:10جمعه 2 آذر به منطقه اعزام شدند در نهایت پس از 6 ساعت عملیات جستجو سه کوهنورد را در سلامت کامل یافتند و به پایین ارتفاعات منتقل کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: این چهارمین حادثه امداد رسانی کوهنوردان زنجان است که متاسفانه به دلیل ارزیابی نکردن شرایط جوی قبل از اعزام و ناآگاهی از مسیر پیش رو به مشکلاتی از این دست دچار می شوند.
وی یادآوری کرد: این جمعیت بارها به هیات های کوهنوردی توصیه کرده است برنامه های خود را بری صعود به ارتفاعات و مناطق دیگر استان اعلام کنند تا در صورت نیاز امداد رسانی بهنگام انجام و از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری شود.
این مسئول، به کوهنوردان تاکید کرد، با توجه به سرد شدن هوا وضعیت جوی را در صعودها و پیاده روی های خود بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش دما، بارش برف و کولاک و یخبندان بویژه در مناطق کوهستانی و اختلال در رفت وآمد خودروها نیروهای امدادی در پایگاه های مختلف جمعیت هلال احمر این استان در آماده باش کامل هستند.
وی یادآوری کرد: به همین منظور تیم های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه های استان زنجان مستقر هستند.
میرزایی، از عموم مردم خواست درصورت نیاز امدادی با سامانه 112 تماس حاصل کنند.
به گزارش ایرنا، منطقه ارتفاعات قشلاق باباخانی در 30کیلومتری جاده ابهر- قیدار ، و کیلومتر 10جاده روستای چشین واقع شده است.
عوامل جمعیت هلال احمر استان، خرداد امسال نیز کوهنورد حادثه دیده را در حوالی سد کرد آباد شهرستان طارم که از ناحیه ستون فقرات و مغز دچار آسیب شده بود، نجات داده و به بیمارستان منتقل کردند.
فروردین امسال نیز کوهنورد حادثه دیده در ارتفاعات طارم این استان پس از هفت ساعت تلاش جمعیت هلال احمر نجات یافت و مصدوم توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.
بهمن سال گذشته نیز 15 کوهنورد زنجانی در ارتفاعات روستای ولیدر شهرستان طارم، مسیر خود را گم کردند که متاسفانه یک نفر از آنها بر اثر سقوط سنگ و برخورد آن به ناحیه سر جان خود را از دست داد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.