به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر با تبریک ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) افزود: این دو مولود مبارک محور وحدت مسلمانان، اخلاق و مهرورزی هستند.
وی با اشاره به لزوم حفظ وحدت و همدلی کشور‌های مسلمانان، اظهار کرد: ریشه و سرنخ آسیب ها و چالش های جهان اسلام تفرقه و اختلاف هایی است که عامل آن سران استکبار به ویژه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و حتی کشورهای عربی وابسته به آن ها در منطقه است.
امام جمعه ابهر با اشاره به هفته بسیج، یادآور شد: امروز جلوه های تحقق بسیج جهان اسلام را می ‌توان در تثبیت قدرت حزب الله لبنان، تشکیل حشدالشعبی عراق، نیروهای دفاع ملی سوریه، مقاومت فلسطین و انصارالله یمن دید که همه این دستاوردها محصول اندیشه امام راحل در تشکیل بسیج جهانی اسلام است.
خطیب نماز جمعه ابهر تاکید کرد: اگر امروز مبانی و سخنان پیامبر در جامعه اجرا و عملیاتی می شد ما هیچ مشکلی نداشتیم چراکه وحدت خمیر مایه عزت و پیشرفت هر جامعه تلقی می شود.
حجت الاسلام جعفر رحیمی با اشاره به 16ربیع الاول و اقامه نخستین نماز جمعه تاریخ اسلام، ابراز کرد: به نمایش گذاشتن این قدرت سیاسی و عبادی جهان اسلام، دشمنان و منافقان را مأیوس، نیرنگ آنان را برای همیشه ناکام می کند و به امت اسلام قدرت، استقامت، عظمت و صلابت می بخشد.
وی خاطرنشان کرد: نماز جمعه یک رسانه است که با کمترین هزینه بیشترین خدمت را به بشریت ارائه کرده و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است.
6085/9556
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.