هدایت صفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس چالش‌های اقتصادی می تواند بیشترین آسیب را به اقشار ضعیف جامعه بویژه خانواده‌های تحت حمایت این نهاد وارد کند که تلاش می‌ شود، با ارائه خدمات موثر و هدفمند و با وجود مشکلات اقتصادی متعدد حمایت های لازم را انجام دهد.
وی اظهار داشت: خدمات این نهاد به خانواده های تحت حمایت در حوزه ها و بخش های مختلفی را شامل می شود و در راستای ارتقای و کاهش آسیب های ناشی از آن حرکت می کند.
این مسئول ادامه دادک از ابتدای سال جاری تا کنون و با فعالیت اثربخش و همراهی مناسب خیران زنجانی در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد افزایش دارد.
وی بیان کرد: بر این اساس بیشترین افزایش در حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد در بخش زکات بوده و میزان جمع‌آوری این فریضه مهم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 60درصد افزایش دارد.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: در مجموع 61 درصد از زکات جمع‌آوری‌ شده در بخش محرومین و 39 درصد نیز در پروژه‌های عام‌المنفعه و عمرانی هزینه شده است.
وی خاطر نشان کرد: خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، سالمندان و از کار افتادگان هستند که کمک هزینه مسکن، برگزاری اردوهای زیارتی، فرهنگی و آموزشی، کمک‌هزینه تامین جهیزیه و ازدواج، خدمات حقوقی و قضایی، بهداشتی و درمانی، بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات کارگشایی، اشتغال و خودکفایی ازجمله خدمات این نهاد برای کمک به حل مشکل خانواده‌های نیازمند و تحت حمایت است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 34 هزار و 249 نفر تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، که در مجموع 4.1 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.