دکتر علی محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنابراین طی بازه زمانی یاد شده پنج هزار و 350 بیمار تاکنون توانستند از خدمات تصویر برداری دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) شهر زنجان بصورت رایگان بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: تصویربرداری سی تی می تواند انواع مختلفی از بافت های بدن مانند ریه، استخوان، بافت نرم و رگ های خونی را با وضوح زیاد نشان دهد که با استفاده از تصاویر رادیولوژیست ها به آسانی می توانند مشکلات و بیماری های عروقی ، معده، بیماری های عفونی، ضربه ها و بی نظمی ها و مشکلات ماهیچه ای و اسکلتی را تشخیص دهند.
این مسئول ادامه داد: یکی از کاربردهای مهم این دستگاه در توموگرافی رایانه ای (سی تی) سر یا مغز از دستگاه‌های مخصوص اشعه ایکس استفاده می‌شود.
وی بیان کرد: با این دستگاه آسیب‌دیدگی‌های سر،سردردهای شدید، سرگیجه و علائم دیگر همچون آنوریسم مغزی، خونریزی، سکته مغزی و تومورهای مغزی و در ارزیابی صورت، سینوس‌ها و جمجمه یا پرتو درمانی برای سرطان مغز ارزیابی شده و در موارد اورژانسی نیز به پزشکان کمک می‌کند که با این روش آسیب‌دیدگی‌ها و خونریزی‌های داخلی به سرعت تشخص داده شده و به زنده ماندن بیمار می انجامد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون تنها دستگاه سی تی اسکن ویژه بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان وجود دارد و پزشکان مجموعه درمانی تابعه نیز در صورت نیاز به این نوع خدمات دستور ارجاعی در سیستم اچ آی اس(نسخه الکترونیک) بیمارستان لحاظ و ارجاع داده می شود.
وی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر خدمات درمانی با کیفیت به بیماران و بیمه شدگان تحت پوشش سازمان در مراکز درمانی این اداره کل ارائه می شود و بیمارانی که از سوی پزشکان طرف قرار داد این سازمان از مطب های شخصی به این مرکز برای انجام سی تی اسکن ارجاع داده میشوند این خدمات انجام می گیرد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 2 بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می کنند.
230 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 135 مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، 35 درمانگاه خصوصی و دولتی و 12 بیمارستان در استان طرف قرار داد تامین اجتماعی استان هستند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.