پیمان حائری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون 85 درصد اراضی اختصاص یافته به کشت گندم، بذر پاشی شده و 25 درصد باقیمانده نیز تا پایان آبان انجام می شود.
وی اظهار داشت: طی سال جاری و با توجه به بارندگی های مناسب رکورد میزان خرید گندم در استان شکسته شد و همین وضعیت در شهرستان سلطانیه نیز نمود داشت.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس امسال 52 هزار تن گندم از کشاورزان سلطانیه ای خریداری شد که این میزان طی سال گذشته 25 هزار تن بود که افزایش 2 برابری را نشان می دهد.
وی بیان کرد: مبلغ 550 میلیارد ریال نیز بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان سلطانیه ای پرداخت شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه ادامه داد: از مجموع گندم خریداری شده از کشاورزان 20 هزار تن آن به سیلوهای این شهر و مابقی آن، به سیلوهای شهرستان های مجاور استان حمل شده است.
وی بیان کرد: دولت امسال قیمت هر کیلوگرم گندم را 13 هزار ریال مبنا قرار داده بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوت چندانی ندارد و تا کنون مبلغ جدید از سوی دولت اعلام نشده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: ارقام متعدد گندم در شهرستان سلطانیه کشت می شود، اما پیشگام عمده ترین رقم در گندم آبی و دیم رقم آذر 2 و سرداری است.
شهرستان سلطانیه با 2 بخش و 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
به گزارش ایرنا، طبق اعلام مدیر فنی و سرپرست کمیته خرید گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14زنجان در سال زراعی گذشته 455 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان این استان خریداری شده است.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.