امجد باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت 19 اسلحه شکاری مجاز نیز از شکارچیان متخلف که مبادرت به شکار حیات وحش در مناطق آزاد و تحت مدیریت این استان کرده بودند ضبط شد و دستگیرشدگان تحویل مراجع قضایی شدند.
وی با بیان اینکه این تعداد سلاح شکاری قاچاق کشف شده، قابل ملاحظه است، اظهار داشت: لازم است متولیان امر نسبت به چاره جویی و جمع آوری این سلاح ها، اقدام کنند.
باقری تصریح کرد: وجود سلاح شکاری قاچاق در نزد شکارچیان خاطی، آرامش و امنیت حیات وحش را به جد تهدید می کند و بهتر است دارندگان اسلحه های شکاری غیرمجاز به مراجع ذیصلاح مراجعه و بر اساس قانون مجوز حمل و شکار دریافت کنند.
مدیر روبط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: متخلفین یقین بدانند که در صورت دستگیری، طبق قانون سلاح شکاری آنان ضبط و خود نیز مشمول جریمه و حبس خواهند شد.
باقری یادآور شد: پنجشنبه /17 آبان/ تعداد پنج قبضه اسلحه شکاری قاچاق از سوی محیط بانان شهرستان طارم کشف شد که سه قبضه از این سلاح ها قاچاق، یک قبضه مجاز و یک قبضه آن نیز متعلق به غیر بود.
وی اظهار داشت: در این رابطه هفت شکارچی متخلف نیز به جرم شروع به شکار حیات وحش، دستگیر و به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی شدند.
باقری از عموم مردم زنجان خواست در صورت مشاهده شکارچیان بلافاصله موضوع را به صورت حضوری و یا از طریق شماره تلفن های 33554001 و 09392888657 به محیط زیست اطلاع دهند تا اقدام لازم در خصوص دستگیری متخلفین انجام شود.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.