خلیل آقاجانلو روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال قبل با نظارت یگان حفاظت منابع طبیعی، 316 هکتار از زمین های منابع طبیعی استان زنجان رفع تصرف شده بود.
مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه تصرف منابع طبیعی نه اخلاقی است و نه قانونی، گفت: نباید به خاطر منافع شخصی منافع نسلهای آینده کشور را به خطر انداخت.
آقاجانلو تاکید کرد: این رفع تصرف ها در زنجان با حدود 40 عملیات یگان حفاظت انجام شده است و نظارت ها همچنان به طور مستمر ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: فقط در مهر امسال بیش از 100 گزارش مردمی در موضوعات مختلف به این اداره کل رسیده است و امیدواریم همکاری و تعامل مردمی برای حفظ محیط زیست همیشگی و مستمر باشد.
مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: امسال با همکاری یگان حفاظت و به کمک گزارش های مردمی، 90 خودروی در حال تخریب منابع طبیعی این استان توقیف شده است.
آقاجانلو افزود: سال گذشته تعداد عملیات این مجموعه در موضوع مبارزه و پیشگیری از تصرف زمین های ملی، بیش از 450 مورد بوده است.
وی گفت: همچنین در مهر امسال چهار مورد اطفای آتش در مراتع و جنگل های استان داشته ایم که در مجموع نزدیک 30 هکتار از مراتع استان دچار آتش سوزی شد.
به گزارش ایرنا، کل زمین های مرتعی، کشاورزی و زراعی استان زنجان 2 میلیون و 200 هزار هکتار است که از این میزان یک میلیون و 200 هزار هکتار شامل مراتع و جنگل ها است.
سال گذشته چهار نفر و امسال 9 نفر از متصرفان به واسطه مراجع قضایی بازداشت شدند.
عموم مردم می توانند برای پیشگیری از تصرف زمین های ملی، آتش سوزی مراتع، جنگل ها و هرگونه تعدی به منابع طبیعی با شماره 1504 طی شبانه روز تماس بگیرند.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.