حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت جوی امروز/سه شنبه/ استان بصورت آسمانی غالبا ابری خواهد بود که با بارش باران و در ارتفاعات به بارش برف همراه خواهد شد.
وی اظهار داشت: طی بعدازظهر امروز نیز با وزش باد شدید 40 تا 60کیلومتر در برخی نقاط همراه شده و موجب وقوع کولاک برف در مناطق کوهستانی خواهد شد.
سلطانی خاطرنشان کرد: بر این اساس به دلیل مه آلودگی دید افقی نیز کاهش یافته و فعالیت این سامانه طی امشب و فردا بصورت بارش برف ادامه خواهد یافت.
وی بیان کرد: دمای هوا از بعدازظهر امروز کاهش (بین پنج تا هفت درجه) به وقوع می پیوندد که این روند برای روز/چهارشنبه/ نیز ادامه دارد.
این کارشناس ادامه داد: هم استانی ها از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و در صورت تردد در محورهای کوهستانی جوانب احتیاط رعایت شده و از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به بارش قابل ملاحظه باران بین 10 تا 20 میلی متر در استان هشدارهای لازم به بخش های مختلف داده شده است.
سلطانی خاطر نشان کرد: مدیریت شهری زنجان نیز به موجب بارش متناسب باران طی امروز/سه شنبه/ اختلال در تردد و احتمال آبگرفتگی وجود دارد لذا با پاکسازی آبروها و جوی ها از وقوع ان پیشگیری شود.
وی یادآوری کرد: با توجه به همراهی افت دما و وزش باد شدید و افزایش سوز باد طی امروز استفاده از وسایل گرمایشی و حامل های های انرژی افزایش چشمگییری می یابد.
سلطانی افزود: کشاورزان زنجانی نیز با توجه به پیش بینی های انجام گرفته تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارات احتمالی بعمل آورند.
وی خاطر نشان کرد: طی 24 ساعت گذشته قیدار با 2 و آببر طارم با 17 درجه سردترین و گرمترین شهرهای استان بود و دمای فعلی شهر زنجان نیز پنج درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش نشان می دهد.
به گفته این کارشناس ، دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی مدت یاد شده بین سه و 12 درجه بالای صفر بوده است.
بنا بر اعلام هواشناسی استان طی 24 ساعت گذشته سه میلی متر بارش در زنجان ثبت شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.