به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان روز یکشنبه در مراسم به صدا درآمدن زنگ استکبار ستیزی در دبیرستان دخترانه ولیعصر ناحیه یک زنجان گفت: در این روز تاریخی سه واقعه مهم و ملی اتفاق افتاده و روز فریاد نه به ظلم، استکبار و استعمار است.
حجت الاسلام علی خاتمی با بیان اینکه ایران پیشینه هشت هزار ساله دارد در حالیکه اروپا بیش از 2 هزار ساله نیست، یادآوری کرد: این کشور به لحاظ فرهنگ و موفقیت سابقه طولانی و درخشانی در تاریخ دارد.
وی ابراز کرد: متاسفانه در گذشته به دلیل ناتوانی برخی زمامداران و ضعف آنها در هر حمله نظامی بخشی از ایران جدا شده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، قانون کاپیتولاسیون را واقعه ای ننگین در تاریخ ایران بیان کرد و گفت: قانون ایران را برای محاکمه اتباع آمریکایی ناقص می دانستند و تاکید داشتند که اتباع آنها در صورت بروز جرم در کشور خودشان محاکمه شوند.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: افشاگری های امام راحل در این خصوص مانع ادامه اجرای قانون کاپیتولاسیون شد و به همین دلیل بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را تبعید کردند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، با تاکید بر اینکه زمان طاغوت، آمریکا در همه مسایل ایران دخالت می کرد، اظهار داشت: این کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باید در رفتار خود تجدید نظر می کرد، اما این مهم را محقق نکردند و دانشجویان13 آبان سال 58 لانه جاسوسی آنها را در تهران تسخیر کردند.
حجت الاسلام خاتمی بابیان اینکه امام راحل تسخیر این لانه را انقلاب دوم نامیدند، افزود: مکتب ما قرآن و اسلام اجازه نداده است که کفار بر سرنوشت مسلمانان حاکم باشد.
وی خاطرنشان کرد: پس از گذشته 40 سال از پیروزی انقلاب ایران استکبار و آمریکا همچنان با ما مشکل دارد و درصدد سنگ اندازی است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه استقامت در برابر ظلم هزینه دارد، گفت: عزت و سربلندی نتیجه این ایستادگی ها و مقاومت است.
حجت الاسلام خاتمی اظهار داشت: شرکت گسترده ملت ولایتمدار در راهپیمایی 13 آبان موجب سرخوردگی استکبار جهانی می شود و همانگونه که این مهم در راهپیمایی اربعین نیز محقق شد.

** 13 آبان تجلی عزت انقلاب است
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز افزود: باید دانش آموزان با علم آموزی و ترقی در صحنه های جهانی و پیروی از سیاست های ولی امر مسلمین، استکبار را هر لحظه محکوم کنند.
مریم رشتچی اظهارداشت: 13 آبان روز وحدت، همدلی و انسجام در برابر ظلم و استکبار جهانی است.
وی تاکید کرد: آمریکا روز به روز در حال افول است اما ایران با داشتن جوانانی مترقی مراحل ترقی را یکی پس از دیگری و با شتاب طی می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: باید در برابر طاغوت زمان ایستاد و با استعمار جهانی مبارزه کرد.
به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری 194 هزار دانش آموز دختر و پسر در سه مقطع در استان زنجان تحصیل می کنند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.