خلیل آقاجانلو روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته تعداد عملیات های این مجموعه در مبارزه و پیشگیری از تصرف زمین های ملی، 456 مورد بود.
آقاجانلو با اشاره به اهمیت این نوع عملیات در سطح استان، گفت: این عملیات ها مانع از تصرف حدود چهار هزار هکتار زمین های ملی شد.
وی تاکید کرد: باید برای حفظ منابع طبیعی، همه جامعه همکاری و تلاش کنند تا این منابع ارزشمند را به خوبی حفظ کنیم.
آقاجانلو تصریح کرد: سال 96 هم در این راستا 83 دستگاه از ماشین آلات سنگین متعرضان به منابع طبیعی استان توقیف شد.
وی خاطرنشان کرد: امسال با 562 مورد عملیات توسط یگان حفاظت منابع طبیعی در مجموع از تصرف عرصه ای به وسعت حدود 950 هکتار در استان پیشگیری شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: از این تعداد عملیات در ماه گذشته نزدیک 60 عملیات پیشگیری انجام پذیرفت و از تصرف نزدیک 100هکتار از این زمین ها جلوگیری شد.
وی افزود: بیش از 87 هکتار از زمین های ملی استان زنجان با نظارت یگان حفاظت این مجموعه، طی امسال رفع تصرف شد.
مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به برخورد قاطع قضایی با متعرضان به منابع طبیعی، تاکید کرد: امسال تاکنون مطابق قانون 9 نفر از متصرفان زمین های ملی بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شده اند.
آقاجانلو اظهار داشت: مردم می توانند برای پیشگیری از تصرف و تعدی به اموال عمومی، آتش سوزی مراتع، جنگل ها و هرگونه دست درازی به منابع طبیعی با شماره تلفن 1504 طی شبانه روز تماس بگیرند.
به گزارش ایرنا،سال گذشته چهار نفر از متصرفان به واسطه مراجع قضایی بازداشت شدند و برای پیشگیری از تصرف زمین های ملی، آتش سوزی مراتع، جنگل ها و هرگونه تعدی به منابع طبیعی مردم با شماره 1504 طی شبانه روز تماس بگیرند.
کل زمین های مرتعی، کشاورزی و زراعی استان زنجان 2 میلیون و 200 هزار هکتار است که از این میزان یک میلیون و 200 هزار هکتار شامل مراتع و جنگل ها است.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.