سرهنگ محمدعلی عظیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرچند در خصوص اجتناب از رانندگی حین خستگی و خواب آلودگی به رانندگان خودروها همواره تاکید شده است اما با این وجود برخی رانندگان هشدارها و توصیه های پلیس را جدی نمی گیرند.
وی اظهار داشت: سبقت غیرمجاز، تخطی از سرعت مطمئنه، رعایت نکردن فاصله طولی و عرضی در حین گرفتن سبقت، نیز از عمده دلایل وقوع تصادفات رانندگی است که اگر رانندگان خودروها به این موارد توجه کنند به حتم از میزان تصادفات کاسته می شود.
عظیمی، افزود: طی 24 ساعت گذشته سه فقره تصادف رانندگی جرحی و خسارتی در مسیرهای ارتباطی این استان رخ داد که علت آنها نیز از سوی کارشناسان پلیس راه، خستگی و خواب آلودگی رانندگان، تشخیص داده شد.
وی تصریح کرد: بر اثر این تصادفات رانندگی سه نفر مصدوم شدند که به منظور مداوا و درمان به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان انتقال یافتند.
جانشین پلیس راه استان زنجان گفت: ترافیک نیمه سنگینی که به دلیل بازگشت زائران اربعین در جاده زنجان - بیجار، حاکم شده بود از نخستین ساعات بامداد امروز /13 آبان/ پایان یافته و در زمان حاضر تردد وسایط نقلیه در کلیه مسیرهای ارتباطی این استان به شکل عادی و روان درآمده است.
وی اظهار داشت: عوامل پلیس راه در مسیر ارتباطی زنجان - بیجار، بسیار پررنگ تر حضور یافتند و تمام تلاش خود را بکار بستند تا مشکلی در آمد و شد خودروها بوجود نیاید.
به گزارش ایرنا، از ابتدای مهر امسال تاکنون قریب 17 نفر در مسیرهای مختلف ارتباطی این استان جان خود را از دست داده اند.
6 ماه نخست امسال (ابتدای فروردین تا پایان شهریور) 118 نفر در مسیرهای ارتباطی این استان در سر صحنه تصادف جان باختند که این رقم در مدت مشابه پارسال 94 نفر بود.
زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزادراه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.