سجاد صنعتی منفرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر ساخت و سازهایی که از طریق دریافت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در روستاها انجام می شود طبق سازوکارهای تعریف شده، تحت نظارت نظام فنی روستایی انجام می شود ولی این موضوع شامل ساخت و سازهایی که بدون تسهیلات است، نمی شود.
وی با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت نظام فنی روستایی در ساخت و سازها بیشتر نیازمند فهم موضوع است، اظهار داشت: در این زمینه به جای ایجاد اجبار باید دنبال اقناع روستاییان باشیم و این امر همراهی رسانه ها را می طلبد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از فعالیت 134 ناظر نظام فنی روستایی در این استان خبر داد و گفت: هم اکنون 11 دفتر نظام فنی روستایی در شهرستان های استان فعال است.
صمعتی منفرد با بیان اینکه زنجان از حیث عملکرد نظام فنی روستایی، استان پیشرو در کشور است، افزود: بر اساس مصوبه کمیته استانی مسکن، نظام فنی روستایی برای ساخت و ساز اصولی و استاندارد در سطح روستاها، نظارت فراگیر دارد.
نظام فنی روستایی تشکیلاتی است که برای تحقق ساخت و ساز اصولی و استاندارد در روستاها، در سال 82 شکل گرفته و برای پوشش نظارت بر ساخت و سازهای روستایی در تمام استان های کشور راه اندازی شده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس نتایج سرشماری سال 95 تعداد کل واحدهای مسکونی در روستاهای استان زنجان 91 هزار و 264واحد برآورد شده است که 51 درصد آنها با پرداخت تسهیلات ویژه بهسازی، مقاوم سازی شدند.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.