محمد محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون گردنه های کوهستانی آق گدیک، بادامستان، خانچایی و ذاکر در جاده های زنجان – طارم و زنجان – تهم – چورزق پوشیده از مه غلیظ است.
وی با بیان اینکه مه غلیظ موجب کندی تردد در این مسیرهای ارتباطی شده است، تاکید کرد: رانندگان عبوری از این مسیرها خودروهای خود را به چراغ های مه شکن مجهز و با رعایت فاصله طولی از سبقت و سرعت غیرمجاز به جد پرهیز کنند.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: بر اساس گزارش هواشناسی استان بارش باران تا ساعت های آینده در جاده های زنجان – طارم و زنجان – تهم - چورزق و در ساعات شب نیز در این مسیرها بارش برف پیش بینی شده است.
محمدی اظهار داشت: استان زنجان 28 گردنه کوهستانی و سخت گذر دارد که 28 اکیپ راهداری به طور 24 ساعته در این مراکز فعال هستند و برای مسافران و رانندگان عبوری در صورت نیاز خدمات ارائه می دهند.
وی خاطرنشان کرد: همه راهدارخانه های این استان مجهز هستند و در صورت بروز مشکلات جوی رانندگان و مسافران عبوری در این مکان ها بطور موقت اسکان داده می شوند.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های استان با سامانه 1816 در تماس باشند.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 31 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در جاده های شریانی شامل آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و مسیرهای ترانزیت، 37 دوربین نظارتی در این محورها، 2 سامانه توزین حین حرکت در جاده های دندی - زنجان - ابهر - زنجان و 68 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان فعال است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.