به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با اشاره به اهمیت حضور قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی روز 13 آبان امسال افزود: رئیس جمهوری آمریکا گفته که در این روز سیلی خورده ام ، بنابر این تحریم های آنچنانی را اعمال خواهد کرد.
وی یادآور شد: در 40 سال گذشته دشمن توطئه های متعددی را بر علیه کشورمان اعمال کرده اند که همواره با حضور به موقع مردم، هوشیاری بصیرت و رهنمودهای مدبرانه مقام معظم رهبری نقش بر آب شده است.
خطیب جمعه شهر زنجان در ادامه با اشاره به سند جامع تحول تمدن نوین اسلامی در افق پنجاه ساله از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: هم اکنون چند دانشگاه ، اقتصاددان ،صاحب نظران حوزه های گوناگون و رجال سیاسی بروی این سند کار می کنند و رهبری نیر بسیار بر این مهم تاکید دارند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: بر این اساس در این سند برنامه جامع افق اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، علمی 50 سال آینده ترسیم و تدوین خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: رهبری دردیدار با نخبگان علمی مطالب مهمی را عنوان کردند و گفتند که دشمن تلاش دارد آینده ایران را سیاه نشان دهد و برای تضیف نظام و تزریق ناامیدی در بین مردم ایران با تبلیغ و جنگ رسانه ای به تمام عیار وارد عمل شده است.
وی خاطرنشان کرد: تصویر سازی غلط و منفی و ناامید کننده از اوضاع ایران مهمترین دستور کار امروز دشمنان قرار دارد که 40 سال است که این مطالب را دشمن را مطرح می کند و در این میان تزریق و ترویج امید در کشورمان نقطه مقابل تصویر سازی نظام سلطه است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: عاقلانه و منصفانه می توان گفت که آیند بسیا ر روشن و امیدوار کننده است و این در حالی است که ملت ایران بحران های بزرگتری را سپری کرده اند و با توکل به خدا نیز این پیچ تند تاریخی را نیز سرافزارانه می گذرانند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: افتخار جمهوری اسلامی این است که تمام دنیا پشت سر صدام و با حمایت شرق و غرب در مقابل ایران لشکر کشی کردند و جنگ هشت ساله را بر ایران تحمیل کردند اما ملت نگذاشتند که حتی یک وجب از خاک کشورمان تصرف شود.
وی خاطر نشان کرد: کربلا و عاشورا یک ریل گذاری و خط مستقیم برای پاسداری قرآن و سنت پیغمبر اکرم برا ی همگان روشن واضح است و این موضوع به به توضیح بیشتری نیاز ندارد.
وی اظهارکرد: کربلا دانشگاهی است که سراسر درس استقامت، ایمان، ایثار، عاشقی ظلم و کفر ستیزی است.
خطیب جمعه زنجان اظهار داشت: متا سفانه برحی حاشیه ها به عنوان بدعت در عزارداری های مطرح می شود که می تواند برای سال های آینده به عنوان رسم در بین مردم مورد توجه باشد که لزوم توجه به این مساله نیز ضروری است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.