به گزارش ایرنا اسدالله درویش‌امیری شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان از پیشرفت 60 درصدی پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به تهران خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و سپس سفر هیات دولت در سال 93 به استان زنجان است، از آبان‌ماه سال 95 آغاز شده است.
وی ادامه داد: این پروژه در صورت تامین منابع مالی، تاکنون به بهره‌برداری می‌رسید.
درویش امیری اظهار داشت: تاکنون به میزان نزدیک به 450 میلیارد تومان در پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به تهران فعالیت انجام شده که فقط 150 میلیارد تومان و آن هم با اسناد اعتباری خزانه، پرداخت شده است.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به رتبه بالای این استان در در آرامش، امنیت و انسجام اشاره کرد و گفت: وجود فضای آرام، امنیت، همدلی در استان سبب دستیابی به دستاوردهای مطلوبی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شده است.
وی با بیان اینکه آرامش و امنیت استان به معنای بی‌تحرکی نیست، افزود: این فضا همواره با تحرک و پویایی همراه بوده که این موضوع محصول مدیریت و برنامه‌ ریزی مناسب دستگاه‌های متولی است.
درویش امیری ادامه داد: خوشبختانه تاکنون مدیریت استان، مشکلی با دستگاه قضایی نداشته و هیچ مانعی در مسیر برنامه‌های اجرایی استان از سوی این قوه قرار نگرفته است که این فرصت و موهبتی برای استان به شمار می آید و انتظار می رود این مسیر با حضور مدیریت جدید قضایی در استان همچنان ادامه یابد و فضا برای رسیدن به اهداف، مهیا شود.
درویش‌امیری، عملکرد استان در جذب اعتبارات اشتغال فراگیر و توسعه اشتغال روستایی و عشایری را نیز مناسب و قابل دفاع تصویف کرد و گفت: با توجه به میزان اعتباری که در کل کشور، جذب و پرداخت شده، میانگین عملکرد استان در مولفه ‌های تعریف‌شده در بخش روستایی در رتبه نخست قرار دارد.
به گزارش ایرنا به گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان برای سال جاری ایجاد 14 هزار و 28 شغل در این استان هدف گذاری شده است که این فرصت های شغلی در قالب اجرای طرح های تکاپو، اشتغال های حمایتی، حمایت از مشاغل خانگی و سیاست های مداخلاتی فراهم می شود.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.